Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Antropoloji | SHB104 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Slaytlar ve çeşitli vidyo ve fotoğraf gibi görsel araçlar ile konu anlatımı, tartışma, grup çalışmaları vb. yapılacaktır. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders, katılımcıların antropolojik metodolojiyi, temel kavram ve tartışmaları öğrenmesini ve sosyal hizmet ile bağlantılarını kurabilmesini amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Antropolojinin önemi ve sosyal hizmet ile ilişkisinin vurgulanması, antropolojinin tarihsel gelişimi ve antropoloji disiplininin temel kavram ve tartışmaları dersin içeriğini oluşturmaktır. |
Ders Kaynakları |
Lavenda, Robert H. & Schulz, Emily A. (2019). Kültürel Antropoloji: Temel Kavramlar. Doğu Batı Yayınları.
Erickson, Paul A. & Murphy, Liam D. (2019). Antropoloji Kuramları Tarihi. Sümer Yayıncılık. Mauss, Marcel (2017). Sosyoloji ve Antropoloji. Doğu Batı Yayınları. Boas, Franz (2017). Antropoloji ve Modern Yaşam. Doğu Batı Yayınları. Kottak, Phillip C. (2001): Antropoloji: İnsan Çeşitliliğine Bir Bakış. Ütopya Yay. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders İşleyişi Hakkında Bilgilendirme | Ders |
2 | Antropolojinin Tarihsel Süreci, Alt Dalları, Sosyal Bilimlerle ile İlişkisi | Ders |
3 | Sosyal ve Kültürel Antropolojinin Kuramsal Çerçevesi | Ders |
4 | Kültür: Kültürün Evrimi, Etnomerkezcilik ve Kültürel Görecelilik | Ders |
6 | Sosyal Hizmet ve Sosyal Kültürel Antropoloji | Ders |
9 | Etnografi ve Sosyal Hizmet | Ders |
10 | İlişkiler: Akrabalık, Evlilik, Aile, Arkadaşlık ve Toplumsal Cinsiyet | Ders |
11 | Toplumsal Örgütlenme: Kast ve Sınıf, Irk, Etnisite | Ders |
12 | Din: Mit, Ritüel, Din Uygulayıcıları, Dini Akımlar, Seküler Çağ | Ders |
13 | Küreselleşme ve Sömürgecilik Sonrası Dünya | Ders |
14 | Karşılaşmalar: Almanya'da Göçe Antropolojik Bakış | Ders Tartışmalı Ders |
15 | Karşılaşmalar: Türkiye'de Göçe Antropolojik Bakış | Ders Tartışmalı Ders |
16 | Gündelik Hayatın Antropolojisi ve Borders | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Antropolojinin önemi ve diğer sosyal bilimlerle olan ilişkisinin vurgulanmasıdır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
2. Antropolojinin tarihsel gelişimi konusunda bilgi edinmektir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Antropoloji disiplininin temel kavram ve tartışmalarına hakimiyet kazanmaktır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Antropoloji’nin kuramsal çerçevesini anlayarak, sosyal hizmet disiplini ile bağlantı kurmaktır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Antropolojik metodoloji ve sosyal hizmet uygulaması arasında ilişki kurmaktır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Antropolojinin önemi ve diğer sosyal bilimlerle olan ilişkisinin vurgulanmasıdır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
2. Antropolojinin tarihsel gelişimi konusunda bilgi edinmektir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Antropoloji disiplininin temel kavram ve tartışmalarına hakimiyet kazanmaktır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Antropoloji’nin kuramsal çerçevesini anlayarak, sosyal hizmet disiplini ile bağlantı kurmaktır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Antropolojik metodoloji ve sosyal hizmet uygulaması arasında ilişki kurmaktır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |