EN
  • Anasayfa
  • SHB106 Davranış Bozuklukları (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SHB106 - Davranış Bozuklukları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Davranış Bozuklukları SHB106 2 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ
Amaç

Bu dersin amaçları, çocuk, ergen ve yetişkinlerde sıklıkla görülen davranış bozuklukları hakkında fikir sahibi olmaları, bozukluklar hakkında farkındalık kazanmaları ve bu bozukluklar ile ilgili güncel müdahale yaklaşımları hakkında bilgi edinmeleri olarak özetlenebilir.

Ders İçeriği

Davranışın ve norma dışı davranışın tanımı, çocuklarda ve ergenlerde normal dışı davranış, kişilik ve kişilik bozuklukları, saldırganlık, dürtüsellik ve intihar.

Ders Kaynakları Çocuklarda Davranış Bozuklukları ve Çözüm Yolları. Adnan Kalkan. Erguvan Yayınları.2020
Öğretim elemanı ders notu
Öztürk O., Uluşahin A. (2018). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Yayınevi.
Kring, A.M., Johson, S.L., Davison, G., Neale, J. (2017). Anormal Psikolojisi / Psikopatoloji, Nobel Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Davranışın tanımı Tartışmalı Ders
2 Normal dışı davranış tanımı Tartışmalı Ders
3 Çocuklarda ve ergenlerde normal dışı davranış Tartışmalı Ders
3 Çocuklarda ve ergenlerde normal dışı davranış Tartışmalı Ders
6 Kişilik ve kişilik bozuklukları Tartışmalı Ders
6 Kişilik ve kişilik bozuklukları Tartışmalı Ders
8 Psikotik süreçte görülen davranışlar Tartışmalı Ders
9 Öfke ve yönetimi Tartışmalı Ders
10 Saldırganlık Tartışmalı Ders
11 Dürtüsellik Tartışmalı Ders
12 İntihar Tartışmalı Ders
13 Davranım bozukluklarına müdahale Tartışmalı Ders
13 Davranım bozukluklarına müdahale Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İstenmeyen davranışları ortadan kaldırmak için davranışçı yaklaşımın benimsediği yöntemleri uygular Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Davranış bozukluklarının neler olduğunu açıklar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı perspektiflerin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır  Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İstenmeyen davranışı tanımlar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Davranış bozukluklarını açıklayan perspektifleri açıklar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
İstenmeyen davranışları ortadan kaldırmak için davranışçı yaklaşımın benimsediği yöntemleri uygular 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 - -
Davranış bozukluklarının neler olduğunu açıklar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 - -
Farklı perspektiflerin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır  5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 - -
İstenmeyen davranışı tanımlar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 - -
Davranış bozukluklarını açıklayan perspektifleri açıklar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 - -