Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Uygulamaları | SHB110 | 2 | 1 + 1 | 2,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders uzaktan eğitim sürecinde bilgisayar üzerinden ve örgün öğretimde laboratuvar dersi şeklinde işlenmekte olup ders koordinatörü teorik bilgileri slayt üzerinden paylaşmaktadır. Öğrencilerin meslek hayatlarında kullanmaları gereken paket programlara ilişkin uygulamalar ders koordinatörü tarafından ekran paylaşımı yapılarak anlatılmakta ve öğrencilerin kendi bilgisayarlarından uygulamalara katılımları desteklenmektedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere bilgisayarın ortaya çıkışından itibaren günümüze kadar olan süreçte bilgisayar teknolojilerinde yaşanan gelişimleri aktarmak, mesleki anlamda uygun bilgisayar donanımları hakkında bilgi sahibi yapmak, meslek hayatında kullanmaları gereken yazılımlar ve programların kullanımını mesleki yazışmalar temelinde aktarmaktır. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında öğrenciler kullanmaları gereken donanım ve yazılımlar hakkında bilgilendirilmekte ve mesleki yaşamlarında kullanmaları gereken bilgisayar uygulamaları ve bilgisayar okuryazarlığı konusunda bilinçlendirilmektedir. Yapılan uygulamaların işlevselliği açısından resmi yazışma kuralları temelinde uygulamalar yapılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Sugözü, İ.H., Esmeray, F., Donuk, K., Kaplan, M., Demir, R. Ve Demir, S. (2018). Temel Bilgi Teknolojileri. Nobel Yayınevi.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 43 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgisayara Giriş: Tarih İçerisindeki Gelişimi | Ders Gösterim Sözlü |
2 | Bilgisayara Giriş: Bilgisayarın Ana Birimleri, Donanım ve Yazılımlar | Ders Gösterim Sözlü |
3 | Temel İşletim Sistemleri: Windows, OS | Ders Gösterim Sözlü |
4 | Windows İşletim Sistemi Yapısı, Uygulamaları, Denetim Masası | Ders Gösterim Sözlü |
5 | Resmi Yazışma Kuralları | Ders Gösterim Sözlü |
6 | Microsoft Office Uygulamaları: Word Dosyaları | Ders Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Microsoft Office Uygulamaları: Word Dosyaları | Ders Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
6 | Microsoft Office Uygulamaları: Word Dosyaları | Ders Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Microsoft Office Uygulamaları: Powerpoint Dosyaları | Ders Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
9 | Microsoft Office Uygulamaları: Powerpoint Dosyaları | Ders Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Microsoft Office Uygulamaları: Excel Dosyaları | Ders Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Microsoft Office Uygulamaları: Excel Dosyaları | Ders Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Temel İnternet Kavramları | Ders Gösterim Sözlü |
13 | Temel İnternet Kavramları | Ders Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci bilgisayarın temel yazılımları hakkında bilgi sahibi olur ve bu yazılımları uygun bir şekilde kullanabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenci interneti bilinçli ve güvenli kullanabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenci bilgisayarın temel donanımları ve çevre elemanları hakkında bilgi sahibi olur, işin gereğine uygun donanımları seçerek kullanabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenci kelime işlem, sunum hazırlama, hesaplama, tablo ve grafik programlarını kullanabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci bilgisayarın temel yazılımları hakkında bilgi sahibi olur ve bu yazılımları uygun bir şekilde kullanabilir. | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 1 |
Öğrenci interneti bilinçli ve güvenli kullanabilir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 |
Öğrenci bilgisayarın temel donanımları ve çevre elemanları hakkında bilgi sahibi olur, işin gereğine uygun donanımları seçerek kullanabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 |
Öğrenci kelime işlem, sunum hazırlama, hesaplama, tablo ve grafik programlarını kullanabilir. | 2 | 1 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 1 | 2 |