Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Medeniyet Tarihi | TOS142 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı uygarlık kategorisinde insanlığın sosyal, politik ve ekonomik gelişimlerini tartışmaktır. |
Ders İçeriği |
Uygarlık Tarihi, Özellikle Eskiçağ Tarihi merkeze alınarak, Anadolu Coğrafyası ve çevresinde oluşan uygarlıklar, bu uygarlıkların birbirleriyle ilişkisi ve etkileşimi çerçevesinde ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Charles Freeman, Mısır, Yunan ve Roma: Antik Akdeniz Uygarlıkları, Çev: Suat Kemal Angı, Dost Kitapevi Yayınları, Ankara, 2003.
E. H. Carr, Tarih Nedir?, Çev: Misket Gizem Gürtürk, 5. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul, 1994. Gordon Childe, Tarihte Neler Oldu?, 5. Baskı, Çev: Alaeddin Şenel ve Mete Tunçay, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2009. J. M. Roberts, Dünya Tarihi: Tarihöncesi Çağlardan 18. Yüzyıla…, Cilt I., Çev: İdem Erman, İnkılap Yayınevi, 2011. Yuval Noah Harari, Hayvanlardan Tanrılara Sapiens, (çev. Ertuğrul Genç), İstanbul, Kolektif Kitap, 2015. Server Tanilli, Yüzyılların Gerçeği ve Mirası, İstanbul, İş Bankası Kültür Yay., 2015. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dünyanın Oluşumu, Eski Mezopotamya ve Eski Mısır Tarihi ve Uygarlıkları | Tartışmalı Ders |
1 | Dünyanın Oluşumu, Eski Mezopotamya ve Eski Mısır Tarihi ve Uygarlıkları | Tartışmalı Ders |
3 | Eski Anadolu Tarihi ve Uygarlıkları | Tartışmalı Ders |
3 | Eski Anadolu Tarihi ve Uygarlıkları | Tartışmalı Ders |
5 | Eski Yunan ve Roma Uygarlıkları | Tartışmalı Ders |
5 | Eski Yunan ve Roma Uygarlıkları | Tartışmalı Ders |
7 | Ortaçağ Avrupa, Doğu Roma (Bizans) Tarihi ve Uygarlığı (MS. 4-15. Yüzyıl) | Tartışmalı Ders |
8 | ARA SINAV | Problem Çözme |
7 | Ortaçağ Avrupa, Doğu Roma (Bizans) Tarihi ve Uygarlığı (MS. 4-15. Yüzyıl) | Tartışmalı Ders |
10 | İslam Tarihi ve Uygarlığı | |
11 | Değişim ve Etkileşim: Yeniçağ’ da Avrupa ve Osmanlı ( 15-18. Yüzyıl) | |
11 | Değişim ve Etkileşim: Yeniçağ’ da Avrupa ve Osmanlı ( 15-18. Yüzyıl) | |
13 | Demokrasi Devrimleri ve Sanayi Devrimi | |
14 | 20. Yüzyıldan 21. Yüzyıla: Savaşlar, Barış ve Küreselleşme Dönemi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eski Mezopotamya ve Eski Mısır Uygarlıklarını açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Eski Anadolu Tarihi ve Uygarlıklarını açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Eski Yunan ve Roma Uygarlıklarını açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ortaçağ ve Yeniçağ Avrupa Tarihi ve Uygarlığını açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslam ve Osmanlı Tarihi ve Uygarlığını açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Güncel siyasi ve toplumsal gelişmeleri tarihsel bağlamda yorumlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eski Mezopotamya ve Eski Mısır Uygarlıklarını açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eski Anadolu Tarihi ve Uygarlıklarını açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eski Yunan ve Roma Uygarlıklarını açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ortaçağ ve Yeniçağ Avrupa Tarihi ve Uygarlığını açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam ve Osmanlı Tarihi ve Uygarlığını açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel siyasi ve toplumsal gelişmeleri tarihsel bağlamda yorumlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |