EN
  • Anasayfa
  • TOS144 Problem Çözme ve Arabuluculuk (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TOS144 - Problem Çözme ve Arabuluculuk
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Problem Çözme ve Arabuluculuk TOS144 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerin problem, çatışma, arabuluculuk kavramlarını öğrenmesi, çatışmayı çok boyutlu olarak değerlendirebilmesi, problem ve çatışma çözme sürecini öğrenmesi ve arabuluculuk konusunda bilgi ve beceri kazanmalarıdır.

Ders İçeriği

Ders problem, çatışma, arabuluculuk kavramlarını, çatışmayı açıklayan farklı kuramsal yaklaşımları, çatışma çözme davranışları ve çatışma çözme sürecini, arabuluculuk kavramının özelliklerini ve aşamalarını ve örnekleri üzerinden problem çözme ve arabuluculuk sürecine ilişkin farklı vaka tartışmalarını içerir.

Ders Kaynakları Öner, U. (2003). Çatışma Çözme Ve Arabuluculuk Eğitimi. Y., Kuzgun (Ed.), İlköğretimde Rehberlik (ss:189-227). Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.
Karip, E. (2003). Çatışma Yönetimi. Ankara. Pegem A Yayıncılık.
Karip, E. (1999). Kişiler Arası Çatışma. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 21, 2–21.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kavramsal giriş: problem-çatışma, arabuluculuk
2 Çatışmanın tanımı, çatışma ortamları, çatışmanın nedenleri, çatışmanın etkileri Ders Tartışmalı Ders
3 Kuramsal yaklaşımlar: psikodinamik kuram, yükleme kuramı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
4 Kuramsal yaklaşımlar: mübadele kuramı, oyun kuramı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
5 Kuramsal yaklaşımlar: sistem kuramı, yapısal kuram Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Kuramsal yaklaşımlar: gelişimsel kuram, sosyobiyolojik kuram Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Kuramsal yaklaşımlar: bilişsel davranışçı kuram ve sosyal ilişki Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Çatışma çözme davranışları ve çatışma çözme süreci Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Ders
9 Bir çatışma çözme yöntemi olarak arabuluculuk Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
10 Arabulucunun özellikleri, arabuluculuk sürecinin aşamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Vaka tartışması-1 Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması
12 Vaka tartışması-2 Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması
13 Vaka tartışması-3
14 Vaka tartışması-4 Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması
15 Final sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Problem, çatışma, arabulucuk kavramlarını bilir
Çatışmayı farklı kuramsal yaklaşımlarla açıklayabilir, çatışma çözme davranışları ve çatışma çözme sürecini bilir
arabuluculuk kavramının özelliklerini bilir, aşamalarını sıralar
Problem çözme ve arabuluculuk sürecini farklı vaka örnekleri üzerinde tartışabilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Problem, çatışma, arabulucuk kavramlarını bilir - - - - - - - - - - - - - - - -
Çatışmayı farklı kuramsal yaklaşımlarla açıklayabilir, çatışma çözme davranışları ve çatışma çözme sürecini bilir - - - - - - - - - - - - - - - -
arabuluculuk kavramının özelliklerini bilir, aşamalarını sıralar - - - - - - - - - - - - - - - -
Problem çözme ve arabuluculuk sürecini farklı vaka örnekleri üzerinde tartışabilir - - - - - - - - - - - - - - - -