Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Edebi Metinlerde Sosyal Hizmet İncelemesi | TOS148 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Sanat ve edebiyattan istifade ederek sosyal hizmet mesleğini farklı boyutlarıyla öğrencilere tanıtmak ve benimsetmek. Değişik sosyal grupların içindeki insanların psikolojisini ve kültürünü sanat yolu ile kavrayarak ve hissederek uzman adaylarımızın insana yaklaşım düzeyinin ve mesleki iletişimin artırılmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında Türk ve dünya edebiyatı eserlerinden seçilecek örnekler üzerinden sosyal hizmet konularının analizi yapılacak ve sosyal sorunlara bakışta edebiyatın yeri ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Moran, B (2004). Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İstanbul: Cem Yayınevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Tartışmalı Ders |
2 | Sanatın nitelikleri ve öğeleri | Tartışmalı Ders |
3 | Sanatın türleri | Tartışmalı Ders |
4 | Edebiyat ve edebiyatın özellikleri | Tartışmalı Ders |
5 | Edebiyatın türleri ve işlevi | Tartışmalı Ders |
6 | Edebiyat ve toplum | Tartışmalı Ders |
7 | Türkiye Modernleşmesi | Tartışmalı Ders |
8 | Türk Edebiyatı | Tartışmalı Ders |
9 | Metin incelemesi I | Tartışmalı Ders |
10 | Metin incelemesi II | Tartışmalı Ders |
11 | Metin incelemesi III | Tartışmalı Ders |
12 | Metin incelemesi IV | Tartışmalı Ders |
13 | Metin incelemesi V | Tartışmalı Ders |
14 | Metin incelemesi VI | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Edebiyat yapıtlarını, bir sosyal hizmet uzmanına gerekli olan bilgi çerçevesi içinde değerlendirebilme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnsanın yaşamı ve kişiliğine yönelik analiz ve sentez yapabilme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çeşitli edebi eserler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Edebi eserler kanalıyla birey toplum etkileşiminin tezahürlerini anlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanat eserleri kanalıyla birey toplum etkileşiminin yansımalarını anlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Edebiyat yapıtlarını, bir sosyal hizmet uzmanına gerekli olan bilgi çerçevesi içinde değerlendirebilme becerisi kazanır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | - |
İnsanın yaşamı ve kişiliğine yönelik analiz ve sentez yapabilme becerisi kazanır. | 3 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | - |
Çeşitli edebi eserler hakkında bilgi sahibi olur. | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | - |
Edebi eserler kanalıyla birey toplum etkileşiminin tezahürlerini anlar | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | - |
Sanat eserleri kanalıyla birey toplum etkileşiminin yansımalarını anlar | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | - |