Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel İktisat | SHB205 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Seda AFŞAR |
Amaç |
İktisadi yapının işleyişini, milli gelir ile ilgili kavramları ve hesaplama yöntemlerini, istihdam ve işsizlik sorunlarını, para ve enflasyonu, Toplam talep, faiz oranı, fiyatlar ile Milli gelirin denge seviyesini, dış ticaret teorisi ve politikalarını, ekonomik büyüme ve kalkınmayı açıklayabilmektir. |
Ders İçeriği |
Bu derste ana başlıklarıyla; Piyasa Ekonomisine Genel Bakış, Talep, Arz, Fiyat ve Esneklikler, Tüketici Teorisi. Üretici Teorisi, Fiyat Teorisi-Tam Rekabet Piyasası, Monopol ve Oligopol Piyasa, Üretim Faktörleri Fiyat Analizi, Milli Gelir, Para, Enflasyon, İstihdam ve İşsizlik, Para ve Maliye Politikaları, Dış Ticaret Politikası ve Uluslararası Para Sistemleri işlenir. |
Ders Kaynakları |
Zeynel Dinler, İktisada Giriş
Tümay Ertek, Makro Ekonomi Tümay Ertek, Mikro Ekonomi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonomiye Giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Talep, Arz, Fiyat ve Esneklikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Tüketici Teorisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Üretici Teorisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Fiyat Teorisi-Tam Rekabet Piyasası | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Monopol ve Oligopol Piyasa | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Üretim Faktörleri Fiyat Analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Milli Gelir | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Para | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Enflasyon, İstihdam ve İşsizlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Para ve Maliye Politikaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Dış Ticaret Politikası | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Uluslararası Para Sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler temel ekonomi ilkelerini açıklayabilecektir. | |||
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilecektir. | |||
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilecektir. | |||
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilecektir. | |||
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir ekonomik modeli açıklayabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler temel ekonomi ilkelerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir ekonomik modeli açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |