EN
  • Anasayfa
  • SHB205 Genel İktisat (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHB205 - Genel İktisat
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel İktisat SHB205 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN
Ders Veren Öğr. Gör. Seda AFŞAR
Amaç

İktisadi yapının işleyişini, milli gelir ile ilgili kavramları ve hesaplama yöntemlerini, istihdam ve işsizlik sorunlarını, para ve enflasyonu, Toplam talep, faiz oranı, fiyatlar ile Milli gelirin denge seviyesini, dış ticaret teorisi ve politikalarını, ekonomik büyüme ve kalkınmayı açıklayabilmektir.

Ders İçeriği

Bu derste ana başlıklarıyla; Piyasa Ekonomisine Genel Bakış, Talep, Arz, Fiyat ve Esneklikler, Tüketici Teorisi. Üretici Teorisi, Fiyat Teorisi-Tam Rekabet Piyasası, Monopol ve Oligopol Piyasa, Üretim Faktörleri Fiyat Analizi, Milli Gelir, Para, Enflasyon, İstihdam ve İşsizlik, Para ve Maliye Politikaları, Dış Ticaret Politikası ve Uluslararası Para Sistemleri işlenir.

Ders Kaynakları Zeynel Dinler, İktisada Giriş
Tümay Ertek, Makro Ekonomi
Tümay Ertek, Mikro Ekonomi
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 104
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ekonomiye Giriş Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
2 Talep, Arz, Fiyat ve Esneklikler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
3 Tüketici Teorisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
4 Üretici Teorisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
5 Fiyat Teorisi-Tam Rekabet Piyasası Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Monopol ve Oligopol Piyasa Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Üretim Faktörleri Fiyat Analizi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Ders
9 Milli Gelir Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
10 Para Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Enflasyon, İstihdam ve İşsizlik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
12 Para ve Maliye Politikaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
13 Dış Ticaret Politikası Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
14 Uluslararası Para Sistemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler temel ekonomi ilkelerini açıklayabilecektir.
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilecektir.
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilecektir.
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilecektir.
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir ekonomik modeli açıklayabilecektir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Öğrenciler temel ekonomi ilkelerini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir ekonomik modeli açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -