EN
  • Anasayfa
  • SHB251 İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHB251 - İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma SHB251 3 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE
Ders Veren
Amaç

Sosyal hizmet öğrencilerinin bir gönüllü kimliği ile yürüteceği bu çalışma sürecinde kendini tanıması, bilgi ve uygulama deneyimi kazanması ve becerilerini geliştirmesi, süpervizyon altında gönüllü çalışma deneyimi kazanması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu dersin amacı sosyal hizmet öğrencilerinin tercih ettiği ve bölüm tarafından onaylanan bir insani hizmet kurum/kuruluşunda (merkezi/yerel/yerinden yönetim kuruluşları, sivil toplum örgütleri, uluslararası örgütlerin Türkiye temsilcilikleri vb.) gönüllü çalışma yapması, söz konusu alanı tanımaları, bu alana özgü sorun ve gereksinimleri anlamaları ve katkı vermeleridir.

Ders Kaynakları Tutar, Hasan(2017) İnsanlar ve Örgütler, Degar Yayınları
Tutar, Hasan(2017) Örgüt Kültürü, Detay Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, dersin kapsamını belirleme ve temel kavramlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 İnsani Hizmet Örgütleri kavramının tanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 İnsani Hizmet Örgütleri kavramının amacı, sorumlulukları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 İnsani Hizmet Örgütleri kavramının özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 İnsani Hizmet Örgütlerinde insan kaynakları yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Gönüllülük Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 İnsani Hizmet Örgütleri’nde gönüllü-profesyonel personelin çalışma ilişkileri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Çeşitli ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarında İnsani hizmet örgütlerinin incelenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(I) Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması
11 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(II) Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması
12 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(III) Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması
13 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(IV) Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması
14 Dersin genel değerlendirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sivil toplum örgütleri ve insani hizmet örgütleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Gönüllülük ve gönüllü çalışma kavramlarını açıklayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Gönüllülerle çalışma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İnsani hizmet örgütlerinin yapısını, işleyişini ve personel yönetimini açıklar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Gönüllülükle ilgili etik tutum ve davranışları açıklar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Sivil toplum örgütleri ve insani hizmet örgütleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir. 5 1 1 1 5 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 5
Gönüllülük ve gönüllü çalışma kavramlarını açıklayabilir. 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Gönüllülerle çalışma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanır. 2 1 2 5 4 1 5 4 1 3 4 4 3 5 5 2
İnsani hizmet örgütlerinin yapısını, işleyişini ve personel yönetimini açıklar. 5 1 1 1 5 1 1 1 1 5 4 1 2 1 1 5
Gönüllülükle ilgili etik tutum ve davranışları açıklar. 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 3 5 1 4 1 1