EN
  • Anasayfa
  • SHB253 Oyunla İletişim (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHB253 - Oyunla İletişim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Oyunla İletişim SHB253 3 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerin oyun yoluyla iletişim becerilerinin geliştirilmesi; farklı müracaatçı gruplarını anlama, sosyal hizmet uygulamalarında oyunu yetkin bir şekilde kullanma, sosyal hizmet uygulamalarında oyunu farklı müracaatçı gruplarına uygulama becerilerini edinmesidir.

Ders İçeriği

Sosyal Hizmet Eğitiminde Oyunun Yeri, Oyun Kavramı Ve Tanımları, Oyun Türleri, Oyunun Uygulamalarda Kullanımı Ve Planlanması, Oyunda Malzeme Ve Araçların Kullanımı, Oyun Süreçleri Ve Sosyal Hizmette Kullanımı, Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında Kullanımı, Oyunun Farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımı.

Ders Kaynakları Özdoğan, B. (2014). Çocuk ve Oyun: Çocuğa Oyunla Yardım, Ankara: Anı Yayıncılık.
Demiröz Filiz. (2001) Sosyal Grup Çalışmasında Oyun, Toplumsal Gelişme ve Değişme Sürecinde Sosyal Hizmet. Ankara: T.C. Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, H.Ü. Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Ortak Yayını.
Aykara, A. (2017). Çocuk Merkezli Oyun Terapisinin Engelli Çocuklara Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları Açısından Önemi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 28(1), 169-186.
Güçray, S. S., Çolakkadioğlu, O. ve Çekıcı, F. (2009). Grup Uygulamalarında Aktiviteler/Egzersizler; Amaçları, Çeşitleri Ve Uygulama Örnekleri, Journal of the Cukurova University Institute of Social Sciences, 18(2).
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kavramsal giriş: Sosyal Hizmet Uygulamalarında Oyunun Yeri ve Önemi Ders Tartışmalı Ders
2 Oyun Kavramı: Oyunun tanımı ve tarihsel bakış
3 Oyun Türleri: Oyun türleri ve farklı sınıflandırmalar (amaç, işlev, sayı, vb.)
4 Oyun Türleri: Tanışma ve ısınma oyunları, Hareketlendirme oyunları, Değerlendirme oyunları, Eğitici oyunlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
5 Oyunun Seçimi, Planlanması ve Kullanımı: Oyun seçimi, Oyun planlama, uygulama ve değerlendirme
6 Oyunda Malzeme ve Araçların Kullanımı: Malzeme ve araçların oluşturulması, Amaca uygun kullanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Oyun süreçleri ve sosyal hizmette kullanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Ders
9 Oyun süreçleri ve sosyal hizmette kullanımı: Oyun kurma, Kurallar, Oyun süreci Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama
10 Oyun süreçleri ve sosyal hizmette kullanımı: oyunun sonlandırılması, Değerlendirme
11 Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında Kullanımı: Yetişkinlerle, Yaşlılarla Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama
12 Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında Kullanımı: Çocuklarla, Gençlerle Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama
13 Oyunun Farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımı:: Gruplarla
14 Oyunun Farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımı: Toplum
15 Final sıvnavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Oyun Kavramını, Oyun Türlerini, Sosyal Hizmet Uygulamalarında Oyunun Yerini ve Önemini bilir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Oyunun seçimini, planlanmasını, uygulama ve değerlendirmesini; oyunda malzeme ve araçların oluşturulmasını ve amaca uygun kullanımını bilir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Oyun süreçlerini ve sosyal hizmette kullanımını bilir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında ve farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımını bilir Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Oyun Kavramını, Oyun Türlerini, Sosyal Hizmet Uygulamalarında Oyunun Yerini ve Önemini bilir - - - - - - - - - - - - - - - -
Oyunun seçimini, planlanmasını, uygulama ve değerlendirmesini; oyunda malzeme ve araçların oluşturulmasını ve amaca uygun kullanımını bilir - - - - - - - - - - - - - - - -
Oyun süreçlerini ve sosyal hizmette kullanımını bilir - - - - - - - - - - - - - - - -
Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında ve farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımını bilir - - - - - - - - - - - - - - - -