Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Oyunla İletişim | SHB253 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin oyun yoluyla iletişim becerilerinin geliştirilmesi; farklı müracaatçı gruplarını anlama, sosyal hizmet uygulamalarında oyunu yetkin bir şekilde kullanma, sosyal hizmet uygulamalarında oyunu farklı müracaatçı gruplarına uygulama becerilerini edinmesidir. |
Ders İçeriği |
Sosyal Hizmet Eğitiminde Oyunun Yeri, Oyun Kavramı Ve Tanımları, Oyun Türleri, Oyunun Uygulamalarda Kullanımı Ve Planlanması, Oyunda Malzeme Ve Araçların Kullanımı, Oyun Süreçleri Ve Sosyal Hizmette Kullanımı, Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında Kullanımı, Oyunun Farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımı. |
Ders Kaynakları |
Özdoğan, B. (2014). Çocuk ve Oyun: Çocuğa Oyunla Yardım, Ankara: Anı Yayıncılık.
Demiröz Filiz. (2001) Sosyal Grup Çalışmasında Oyun, Toplumsal Gelişme ve Değişme Sürecinde Sosyal Hizmet. Ankara: T.C. Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, H.Ü. Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Ortak Yayını. Aykara, A. (2017). Çocuk Merkezli Oyun Terapisinin Engelli Çocuklara Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları Açısından Önemi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 28(1), 169-186. Güçray, S. S., Çolakkadioğlu, O. ve Çekıcı, F. (2009). Grup Uygulamalarında Aktiviteler/Egzersizler; Amaçları, Çeşitleri Ve Uygulama Örnekleri, Journal of the Cukurova University Institute of Social Sciences, 18(2). |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kavramsal giriş: Sosyal Hizmet Uygulamalarında Oyunun Yeri ve Önemi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Oyun Kavramı: Oyunun tanımı ve tarihsel bakış | |
3 | Oyun Türleri: Oyun türleri ve farklı sınıflandırmalar (amaç, işlev, sayı, vb.) | |
4 | Oyun Türleri: Tanışma ve ısınma oyunları, Hareketlendirme oyunları, Değerlendirme oyunları, Eğitici oyunlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Oyunun Seçimi, Planlanması ve Kullanımı: Oyun seçimi, Oyun planlama, uygulama ve değerlendirme | |
6 | Oyunda Malzeme ve Araçların Kullanımı: Malzeme ve araçların oluşturulması, Amaca uygun kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Oyun süreçleri ve sosyal hizmette kullanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Oyun süreçleri ve sosyal hizmette kullanımı: Oyun kurma, Kurallar, Oyun süreci | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
10 | Oyun süreçleri ve sosyal hizmette kullanımı: oyunun sonlandırılması, Değerlendirme | |
11 | Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında Kullanımı: Yetişkinlerle, Yaşlılarla | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
12 | Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında Kullanımı: Çocuklarla, Gençlerle | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
13 | Oyunun Farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımı:: Gruplarla | |
14 | Oyunun Farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımı: Toplum | |
15 | Final sıvnavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Oyun Kavramını, Oyun Türlerini, Sosyal Hizmet Uygulamalarında Oyunun Yerini ve Önemini bilir | |||
Oyunun seçimini, planlanmasını, uygulama ve değerlendirmesini; oyunda malzeme ve araçların oluşturulmasını ve amaca uygun kullanımını bilir | |||
Oyun süreçlerini ve sosyal hizmette kullanımını bilir | |||
Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında ve farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımını bilir | |||
Oyun Kavramını, Oyun Türlerini, Sosyal Hizmet Uygulamalarında Oyunun Yerini ve Önemini bilir | |||
Oyunun seçimini, planlanmasını, uygulama ve değerlendirmesini; oyunda malzeme ve araçların oluşturulmasını ve amaca uygun kullanımını bilir | |||
Oyun süreçlerini ve sosyal hizmette kullanımını bilir | |||
Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında ve farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımını bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Oyun Kavramını, Oyun Türlerini, Sosyal Hizmet Uygulamalarında Oyunun Yerini ve Önemini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyunun seçimini, planlanmasını, uygulama ve değerlendirmesini; oyunda malzeme ve araçların oluşturulmasını ve amaca uygun kullanımını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyun süreçlerini ve sosyal hizmette kullanımını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında ve farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyun Kavramını, Oyun Türlerini, Sosyal Hizmet Uygulamalarında Oyunun Yerini ve Önemini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyunun seçimini, planlanmasını, uygulama ve değerlendirmesini; oyunda malzeme ve araçların oluşturulmasını ve amaca uygun kullanımını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyun süreçlerini ve sosyal hizmette kullanımını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyunun Farklı Nüfus Gruplarında ve farklı Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kullanımını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |