EN
  • Anasayfa
  • SHB257 Tiyatro Oyun İncelemesi (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHB257 - Tiyatro Oyun İncelemesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tiyatro Oyun İncelemesi SHB257 3 2 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI
Amaç

Tiyatro eserlerinden istifade ederek sosyal hizmet mesleğini farklı boyutlarıyla öğrencilere tanıtmak ve benimsetmek. Değişik sosyal grupların içindeki insanların psikolojisini ve kültürünü sanat yolu ile kavrayarak ve hissederek uzman adaylarımızın insana yaklaşım düzeyinin ve mesleki iletişimin artırılmasını sağlamak.

Ders İçeriği

Tiyatro eserlerinin nitelikleri, tiyatro eserlerinin türleri, tiyatro eserlerini irdeleme ve çözümleme yaklaşımları, çeşitli tiyatro akımlarını temsil eden oyun örnekleriyle incelenir.

Ders Kaynakları Özdemir, N. (2001) Dram Sanatı Tiyatroya Giriş, Kabalcı yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 5 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tiyatro ve İşlevleri Tartışmalı Ders
2 Tiyatronun kökeni Tartışmalı Ders
3 Antik Yunan öncesi tiyatro: Dionysos Tartışmalı Ders
4 Antik Yunan'da tiyatro düşüncesi Tartışmalı Ders
5 Tragedya Tartışmalı Ders
6 Komedi Tartışmalı Ders
7 Tiyatro incelemesi I Tartışmalı Ders
8 Tiyatro incelemesi II Tartışmalı Ders
9 Tiyatro incelemesi III Tartışmalı Ders
10 Tiyatro incelemesi IV Tartışmalı Ders
11 Tiyatro incelemesi V Tartışmalı Ders
12 Tiyatro incelemesi VI Tartışmalı Ders
13 Tiyatro incelemesi VII Tartışmalı Ders
14 Tiyatro incelemesi VIII Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrencinin tiyatronun kökeni, tanımı, kapsamı ile ilgili bilgi sahibi olmasını sağlamak Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrencinin tiyatro oyunlarının içerik ve biçim öğelerini inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Uygulanan yöntem ve yaklaşımlarla oyunları irdeleyip yorumlama yetisinin kazandırılması. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrencilerin akılcı, bilimsel ve yaratıcı bir bakış açısına sahip olmasını sağlamak. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Birbirinden farklı tarih kesitlerine bağlı olarak yazılmış oyunlardan yola çıkarak, öğrencinin tarihsel, sosyolojik ve kültürel bilgi birikimine sahip olmasını sağlamak. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Öğrencinin tiyatronun kökeni, tanımı, kapsamı ile ilgili bilgi sahibi olmasını sağlamak 1 1 5 5 1 1 1 1 5 3 4 1 1 5 1 -
Öğrencinin tiyatro oyunlarının içerik ve biçim öğelerini inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak 1 1 1 1 1 1 1 2 5 1 5 1 1 5 1 -
Uygulanan yöntem ve yaklaşımlarla oyunları irdeleyip yorumlama yetisinin kazandırılması. 1 1 5 5 1 1 1 4 5 1 5 1 5 5 1 -
Öğrencilerin akılcı, bilimsel ve yaratıcı bir bakış açısına sahip olmasını sağlamak. 1 1 1 5 1 1 1 4 5 1 5 1 5 5 1 -
Birbirinden farklı tarih kesitlerine bağlı olarak yazılmış oyunlardan yola çıkarak, öğrencinin tarihsel, sosyolojik ve kültürel bilgi birikimine sahip olmasını sağlamak. 1 1 5 5 1 1 1 1 3 5 5 4 4 5 1 -