Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tiyatro Oyun İncelemesi | SHB257 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI |
Ders Veren | Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI |
Amaç |
Tiyatro eserlerinden istifade ederek sosyal hizmet mesleğini farklı boyutlarıyla öğrencilere tanıtmak ve benimsetmek. Değişik sosyal grupların içindeki insanların psikolojisini ve kültürünü sanat yolu ile kavrayarak ve hissederek uzman adaylarımızın insana yaklaşım düzeyinin ve mesleki iletişimin artırılmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Tiyatro eserlerinin nitelikleri, tiyatro eserlerinin türleri, tiyatro eserlerini irdeleme ve çözümleme yaklaşımları, çeşitli tiyatro akımlarını temsil eden oyun örnekleriyle incelenir. |
Ders Kaynakları |
Özdemir, N. (2001) Dram Sanatı Tiyatroya Giriş, Kabalcı yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tiyatro ve İşlevleri | Tartışmalı Ders |
2 | Tiyatronun kökeni | Tartışmalı Ders |
3 | Antik Yunan öncesi tiyatro: Dionysos | Tartışmalı Ders |
4 | Antik Yunan'da tiyatro düşüncesi | Tartışmalı Ders |
5 | Tragedya | Tartışmalı Ders |
6 | Komedi | Tartışmalı Ders |
7 | Tiyatro incelemesi I | Tartışmalı Ders |
8 | Tiyatro incelemesi II | Tartışmalı Ders |
9 | Tiyatro incelemesi III | Tartışmalı Ders |
10 | Tiyatro incelemesi IV | Tartışmalı Ders |
11 | Tiyatro incelemesi V | Tartışmalı Ders |
12 | Tiyatro incelemesi VI | Tartışmalı Ders |
13 | Tiyatro incelemesi VII | Tartışmalı Ders |
14 | Tiyatro incelemesi VIII | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencinin tiyatronun kökeni, tanımı, kapsamı ile ilgili bilgi sahibi olmasını sağlamak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrencinin tiyatro oyunlarının içerik ve biçim öğelerini inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uygulanan yöntem ve yaklaşımlarla oyunları irdeleyip yorumlama yetisinin kazandırılması. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrencilerin akılcı, bilimsel ve yaratıcı bir bakış açısına sahip olmasını sağlamak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Birbirinden farklı tarih kesitlerine bağlı olarak yazılmış oyunlardan yola çıkarak, öğrencinin tarihsel, sosyolojik ve kültürel bilgi birikimine sahip olmasını sağlamak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencinin tiyatronun kökeni, tanımı, kapsamı ile ilgili bilgi sahibi olmasını sağlamak | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | - |
Öğrencinin tiyatro oyunlarının içerik ve biçim öğelerini inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | - |
Uygulanan yöntem ve yaklaşımlarla oyunları irdeleyip yorumlama yetisinin kazandırılması. | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | - |
Öğrencilerin akılcı, bilimsel ve yaratıcı bir bakış açısına sahip olmasını sağlamak. | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | - |
Birbirinden farklı tarih kesitlerine bağlı olarak yazılmış oyunlardan yola çıkarak, öğrencinin tarihsel, sosyolojik ve kültürel bilgi birikimine sahip olmasını sağlamak. | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | - |