Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Drama | SHB259 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Dersin veriliş biçimi yüz yüze öğretim şekildedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Eğitimde yöntem olarak dramanın kullanım alanlarını araştırmak |
Ders İçeriği |
Eğitim ders planlarının drama yöntemiyle uygulanması |
Ders Kaynakları |
Ömer Adıgüzel (2019), Eğitimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
İnci San (edt.) Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayınları, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Eğitimde yöntem olarak dramanın kullanım alanları | Rol Yapma / Drama |
2 | Uyum ve güven çalışmaları | Rol Yapma / Drama |
3 | İmgesel düşünme ve ifade | Rol Yapma / Drama |
4 | Düş gücünü geliştirme | Rol Yapma / Drama |
5 | Özgür düşünme yetisini kazanma | Rol Yapma / Drama |
6 | Eğitim süreçlerinde grup çalışmaları ve drama | Rol Yapma / Drama |
7 | Grup çalışmalarında düşünce geliştirme | Rol Yapma / Drama |
8 | ARA SINAV | Rol Yapma / Drama Problem Çözme |
9 | Drama yoluyla iletişim ve etkileşim | Rol Yapma / Drama |
10 | Duyular ve drama ilişkisi | Rol Yapma / Drama |
10 | Duyular ve drama ilişkisi | Rol Yapma / Drama |
10 | Duyular ve drama ilişkisi | Rol Yapma / Drama |
13 | Eğitim ders planlarının drama yöntemiyle uygulanması | Rol Yapma / Drama |
13 | Eğitim ders planlarının drama yöntemiyle uygulanması | Rol Yapma / Drama |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eğitimde dramanın önemini ve kullanımını açıklayabilecektir; Dramayı tanımlar ve tarihçesini açıklar, Eğitim ve drama ilişkisini kendi cümleleriyle açıklar, Dramayı eğitimde bir öğretim yöntemi olarak kullanır. | Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama | Önceden planlanmış özel beceriler |
Oyun ve drama arasındaki ilişkiyi betimleyebilecektir; Oyun ve drama arasındaki benzerlikleri açıklar, Oyun ve drama arasındaki farklılıkları açıklar, Oyun ve dramanın çocuk gelişimindeki rolü ve önemini belirler, Oyun ve dramanın kullanımını örnekler | Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama | Önceden planlanmış özel beceriler |
Eğitimde drama yöntemi ile etkinlikler uygulayabilecektir; Dersin amaç ve kazanımları doğrultusunda bir drama etkinliği planlar, Drama etkinliğine uygun eğitim ortamı ve araç gereçlerini hazırlar, Drama etkinliğini uygular, Drama etkinliğini değerlendirir. | Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde dramanın önemini ve kullanımını açıklayabilecektir; Dramayı tanımlar ve tarihçesini açıklar, Eğitim ve drama ilişkisini kendi cümleleriyle açıklar, Dramayı eğitimde bir öğretim yöntemi olarak kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyun ve drama arasındaki ilişkiyi betimleyebilecektir; Oyun ve drama arasındaki benzerlikleri açıklar, Oyun ve drama arasındaki farklılıkları açıklar, Oyun ve dramanın çocuk gelişimindeki rolü ve önemini belirler, Oyun ve dramanın kullanımını örnekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eğitimde drama yöntemi ile etkinlikler uygulayabilecektir; Dersin amaç ve kazanımları doğrultusunda bir drama etkinliği planlar, Drama etkinliğine uygun eğitim ortamı ve araç gereçlerini hazırlar, Drama etkinliğini uygular, Drama etkinliğini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |