Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İlk Yardım | SHB261 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Derse ait teorik bilgiler sınıf ortamında sözlü sunum şeklinde; pratik uygulamalar ise ilk yardım laboratuvarında pratik uygulama şeklinde gerçekleştirilmekte iken uzaktan eğitimde online teorik sunumlarla ders içlenmektedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, ilk yardımın temel ilkeleri, temel yaşam desteği, solunum yolu tıkanıklıklarında ilk yardım, yaralanmalarda ilk yardım, kırık-çıkık-burkulmalarda ilkyardım ve diğer ilk yardım konularında (havale, sara nöbeti, kan şekeri bozuklukları, bayılma, koma, zehirlenme, boğulma) uygulama becerilerini öğrencilere kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Dersin kapsamında; olay yerinin değerlendirilmesi ve ilk yardım görevlisinin özellikleri, Koruma-Bildirme-Kurtarma zinciri, Acil durum telefonları, Yetişkin-Çocuk-Bebek temel yaşam desteği, Yetişkin-Çocuk-Bebek solunum yolu tıkanıklıkları, Kanamalar ve Şok durumları, Yara çeşitleri, Göğüs-Karın yaralanmaları, Birincil ve ikincil değerlendirme, Kırık-Çıkık-Burkulmalarda ilk yardım, Zehirlenmeler, Sıcak çarpması, Yanık ve donmalar, Yabancı cisim batmaları, Boğulmalar ve Acil taşıma teknikleri konuları işlenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Karcıoğlu, Ö. (2019). TATD Güncel İlkyardım Kılavuzu. Ankara: Hipokrat Yayıncılık.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 11 | 1 | 11 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İlk Yardım Temel Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
2 | İnsan Vücudu ve İşleyişi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
3 | Hasta-Yaralıların Değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
4 | Yetişkin-Çocuk-Bebeklerde Yapay Solunum | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
5 | Yetişkin-Çocuk-Bebeklerde Kalp Masajı | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
6 | Yetişkin-Çocuk-Bebeklerde Solunum Yolu Tıkanıklıkları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
7 | Bilinç Kaybı, Şok ve Kanamalar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
8 | Yaralar ve Yaralanma Çeşitleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
9 | Yanıklar ve Isı Dengesi Bozuklukları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
10 | Kırık, Çıkık ve Burkulmalar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
11 | Kafa ve Omurga Yaralanmaları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
12 | Diğer Acil Durumlar: Kalp Krizi, Havale, Sara Nöbeti, Bayılma, Koma | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
13 | Diğer Acil Durumlar: Zehirlenmeler, Boğulmalar ve Vücuda Yabancı Cisim Batması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
14 | Hasta ve Yaralı Taşıma | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci ilk yardım uygulamalarında kullanılabilen ve kullanılamayan araç-gereçleri öğrenir ve doğru seçimi yapabilir. | |||
Öğrenci hem ilk yardım uygulayıcısı olarak kendisinin hem de hasta-yaralının bulunduğu çevrenin güvenlik değerlendirmesini yapabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci ilk yardım uygulamalarında kullanılabilen ve kullanılamayan araç-gereçleri öğrenir ve doğru seçimi yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci hem ilk yardım uygulayıcısı olarak kendisinin hem de hasta-yaralının bulunduğu çevrenin güvenlik değerlendirmesini yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |