Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Birey ve Aile Odaklı Sosyal Hizmet | SHB202 | 4 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Amaç |
Sosyal hizmet öğrencilerine bir mikro çalışma düzeyi olarak birey ve aile ile çalışmanın temel esaslarını öğretmek ve bu düzeyde uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste, bireyi tanıma, mesleki ilişki kurma, çok boyutlu değerlendirme bireylerle çalışmada mikro düzey beceriler, farklı psiko-sosyal özelliklere sahip müracaatçılarla görüşmede temel prensipler, görüşme teknikleri, çalışmayı kayıt altına alma, aile sistemini tanıma, aileyi değerlendirme, aile sisteminin fonksiyonel disfonksiyonel özellikleri, aile içi iletişim sorunları, müdahale planı, ailelerle çalışmada sosyal hizmet müdahale becerileri, işlenmekte ve örnek vakalarla incelenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Zastrow, C. (2013). Sosyal hizmete giriş. A. Aykara ve diğerleri (çevirenler). Ankara: Nika Yayınevi.
Duyan, V. (2010). Sosyal hizmet: temelleri, yaklaşımları, müdahale yöntemleri. Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Genel Merkezi, Yayın No: 16. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 23 | 1 | 23 |
Final | Final | 40 | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğini ve işleyiş biçimini tartışma, mikro düzey sosyal hizmet uygulamaları için genel bilgilendirme | Tartışmalı Ders Ders Beyin Fırtınası |
2 | Birey odaklı sosyal hizmet uygulaması- bilgi temeli, temel ilke ve varsayımları | Tartışmalı Ders Ders Beyin Fırtınası |
3 | Birey odaklı sosyal hizmet tarihçesi | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
4 | Aile nedir? Aile kuramları | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Aile yaşam döngüsü | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Planlı değişim süreci aşamaları çerçevesinde bireyle çalışma- hazırlık aşaması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Planlı değişim süreci aşamaları çerçevesinde bireyle çalışma- tanışma aşaması | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Planlı değişim süreci aşamaları çerçevesinde birey ve aileyle çalışma- planlama aşaması | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
10 | Planlı değişim süreci aşamaları çerçevesinde bireyle çalışma- uygulama aşaması | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
11 | Planlı değişim süreci aşamaları çerçevesinde aileyle çalışma- uygulama aşaması | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
12 | Planlı değişme sürecinin aşamaları çerçevesinde bireyle ve aileyle çalışma- son değerlendirme aşaması | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
13 | Planlı değişme sürecinin aşamaları çerçevesinde bireyle ve aileyle çalışma- sonlandırma aşaması | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
14 | Planlı değişme sürecinin aşamaları çerçevesinde bireyle ve aileyle çalışma- takip aşaması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim ve ilişki kurma bilgi ve becerisine sahip olur | |||
Mesleki görüşme yapabilir | |||
Bir mesleki görüşmeyi kayıt altına alabilir ve raporlaştırabilir | |||
Birey ve ailelerin ihtiyaçlarını giderme veya sorunlarını çözmek üzere planlı değişim sürecini başından sonuna kadar yönetebilir | |||
Mesleki ilişkide etik sorumlulukların neler olduğunu bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve ilişki kurma bilgi ve becerisine sahip olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mesleki görüşme yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bir mesleki görüşmeyi kayıt altına alabilir ve raporlaştırabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Birey ve ailelerin ihtiyaçlarını giderme veya sorunlarını çözmek üzere planlı değişim sürecini başından sonuna kadar yönetebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mesleki ilişkide etik sorumlulukların neler olduğunu bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |