EN
  • Anasayfa
  • SHB206 İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SHB206 - İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre II SHB206 4 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK
Ders Veren
Amaç

İnsan davranışını etkileyen çevresel faktörleri (ırk, etnik, kültürel ve sosyoekonomik farklılıklar, çeşitlilik; sosyal çevrede güçler, stres faktörler vb.) ve çevreyle etkileşim bağlamında insanın gelişim dönemlerini (yetişkinlik ve yaşlılık) öğrencilere öğretmek; bu sayede insan davranışı ve çevre arasındaki çok yönlü etkileşime dair öğrencilere farkındalık kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Bu ders ‘İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre -1 dersinin devamıdır. Sosyoloji, Sosyal Psikoloji ve Gelişim Psikolojisi alanları temel konuları oluşturmaktadır. Kişnin içinde yaşadığı, aileler, gruplar, örgütler, kurumlar, topluluk ve toplumlar gibi sosyal sistemlerin etkileşimi çerçevesinde, insanın hayat döngüsünde biyo-psiko-sosyal açılardan gelişimini kapsayan yetişkinlik ve yaşlılık dönemleri incelenir. Bu gelişimsel dönemlerdeki sorun ve ihtiyaçlar sosyal hizmet müdahalesi ile ilişkilendirilir. Dersin ilerleyen bölümlerinde ırk, etnik, kültürel ve sosyoekonomik farklılıklar; cinsiyet, yaş ve cinsel oryantasyon, çeşitlilik; sosyal çevrede güçler ve stres faktörleri konularına yer verilir.

Ders Kaynakları Arkonaç, S. (2005). Sosyal Psikoloji. İstanbul: Alfa Yayınları.
Kağıtçıbaşı, Ç.(2010). Günümüzde İnsan ve İnsanlar. Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi.
Cüceloğlu, D. (2009). İnsan ve Davranışı. Psikolojinin Temel Kavramları. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 23 1 23
Final Final 35 1 35
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, dersin genel çerçevesi ve dersin işleniş yöntemi hakkında bilgilendirme. Temel Kavramlara giriş. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yetişkinlik dönemi (I) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yetişkinlik dönemi (II) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yetişkinlik dönemi (III) Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
5 Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yetişkinlik dönemi (IV) Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
6 Sosyalleşmede ve toplumsallaşmada etkili yapılar: aile, din, eğitim, yaşanılan kültür ortamı, kitle iletişim araçları ve sosyal medya (I) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Sosyalleşmede ve toplumsallaşmada etkili yapılar: aile, din, eğitim, yaşanılan kültür ortamı, kitle iletişim araçları ve sosyal medya (II) Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 ARA SINAV Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yaşlılık dönemi (I) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yaşlılık dönemi (I) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yaşlılık dönemi (II) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yaşlılık dönemi (III) Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
12 Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yaşlılık dönemi (III) Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
14 Ölüm ve yas süreci Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Davranışın ortaya çıkmasında hangi çevresel faktörlerin önemli rol oynadığını bilir. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Günlük yaşamda insan davranışı ve insan ilişkilerine dair farkındalıkları artar. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
İnsanın yaşam döngüsünü (gelişim dönemlerini) bilir. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Kişiliğin, insan davranışını üzerindeki etkilerini kavrar. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Davranışın ortaya çıkmasında hangi çevresel faktörlerin önemli rol oynadığını bilir. 1 4 5 1 1 1 2 1 0 0 3 1 3 2 3 1
Günlük yaşamda insan davranışı ve insan ilişkilerine dair farkındalıkları artar. 1 4 4 2 1 1 1 1 1 1 5 4 2 4 3 1
İnsanın yaşam döngüsünü (gelişim dönemlerini) bilir. 1 3 4 4 1 1 1 3 1 1 1 1 1 4 3 1
Kişiliğin, insan davranışını üzerindeki etkilerini kavrar. 1 4 4 5 1 1 1 3 1 1 5 4 4 4 3 1