Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre II | SHB206 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsan davranışını etkileyen çevresel faktörleri (ırk, etnik, kültürel ve sosyoekonomik farklılıklar, çeşitlilik; sosyal çevrede güçler, stres faktörler vb.) ve çevreyle etkileşim bağlamında insanın gelişim dönemlerini (yetişkinlik ve yaşlılık) öğrencilere öğretmek; bu sayede insan davranışı ve çevre arasındaki çok yönlü etkileşime dair öğrencilere farkındalık kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders ‘İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre -1 dersinin devamıdır. Sosyoloji, Sosyal Psikoloji ve Gelişim Psikolojisi alanları temel konuları oluşturmaktadır. Kişnin içinde yaşadığı, aileler, gruplar, örgütler, kurumlar, topluluk ve toplumlar gibi sosyal sistemlerin etkileşimi çerçevesinde, insanın hayat döngüsünde biyo-psiko-sosyal açılardan gelişimini kapsayan yetişkinlik ve yaşlılık dönemleri incelenir. Bu gelişimsel dönemlerdeki sorun ve ihtiyaçlar sosyal hizmet müdahalesi ile ilişkilendirilir. Dersin ilerleyen bölümlerinde ırk, etnik, kültürel ve sosyoekonomik farklılıklar; cinsiyet, yaş ve cinsel oryantasyon, çeşitlilik; sosyal çevrede güçler ve stres faktörleri konularına yer verilir. |
Ders Kaynakları |
Arkonaç, S. (2005). Sosyal Psikoloji. İstanbul: Alfa Yayınları.
Kağıtçıbaşı, Ç.(2010). Günümüzde İnsan ve İnsanlar. Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi. Cüceloğlu, D. (2009). İnsan ve Davranışı. Psikolojinin Temel Kavramları. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 23 | 1 | 23 |
Final | Final | 35 | 1 | 35 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin genel çerçevesi ve dersin işleniş yöntemi hakkında bilgilendirme. Temel Kavramlara giriş. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yetişkinlik dönemi (I) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yetişkinlik dönemi (II) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yetişkinlik dönemi (III) | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
5 | Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yetişkinlik dönemi (IV) | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Sosyalleşmede ve toplumsallaşmada etkili yapılar: aile, din, eğitim, yaşanılan kültür ortamı, kitle iletişim araçları ve sosyal medya (I) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Sosyalleşmede ve toplumsallaşmada etkili yapılar: aile, din, eğitim, yaşanılan kültür ortamı, kitle iletişim araçları ve sosyal medya (II) | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | ARA SINAV | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yaşlılık dönemi (I) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yaşlılık dönemi (I) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yaşlılık dönemi (II) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yaşlılık dönemi (III) | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
12 | Biyo-psiko-sosyal yönleriyle yaşlılık dönemi (III) | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
14 | Ölüm ve yas süreci | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Davranışın ortaya çıkmasında hangi çevresel faktörlerin önemli rol oynadığını bilir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Günlük yaşamda insan davranışı ve insan ilişkilerine dair farkındalıkları artar. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
İnsanın yaşam döngüsünü (gelişim dönemlerini) bilir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Kişiliğin, insan davranışını üzerindeki etkilerini kavrar. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Davranışın ortaya çıkmasında hangi çevresel faktörlerin önemli rol oynadığını bilir. | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 |
Günlük yaşamda insan davranışı ve insan ilişkilerine dair farkındalıkları artar. | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 1 |
İnsanın yaşam döngüsünü (gelişim dönemlerini) bilir. | 1 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 |
Kişiliğin, insan davranışını üzerindeki etkilerini kavrar. | 1 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 |