EN
  • Anasayfa
  • SHB210 Sosyal Hizmet Etiği (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SHB210 - Sosyal Hizmet Etiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sosyal Hizmet Etiği SHB210 4 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı sosyal hizmet öğrencilerine mesleğin etik ilke ve değerlerini öğretmek ve benimsetmektir.

Ders İçeriği

Etik nedir; sosyal hizmet uygulamasında etiğin anlamı; sosyal hizmet uygulamalarında karşılaşılan etik ikilemler ve çözüm yolları; sosyal hizmette değer tartışmaları; sosyal hizmet için geliştirilen ulusal ve uluslar arası etik standartlar.

Ders Kaynakları Fatih Şahin (2009) Sosyal Hizmette Kendi Kaderini Tayin Hakkı, Aile ve Toplum, Ekim-Kasım-Aralık, Pp.87-97.
Sarah Banks (2001) Ethics and Values in social work Pp.9-22.
Aslıhan Burcu Öztürk (2009) Sosyal Hizmet Etiğinde Farklı Yaklaşımlar, Toplum ve Sosyal Hizmet, 20(1), Pp. 105-115
Sosyal Hizmet Mesleğinin Etik İlkeleri ve Sorumlulukları SHU Derneği Yay. (2003)
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 7 14 98
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 177
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, dersin kapsamını belirleme ve temel kavramlar Ders Beyin Fırtınası
2 Sosyal hizmet uygulamasında değerler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Başlıca etik teorileri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Mesleki ilişkide uyulması gereken etik kurallar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Sosyal hizmet uzmanı ve müracaatçı ilişkisinde sınır kavramı ve dual ilişki Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
6 Mesleki ilişkide gizlilik ve mahremiyet ilkesi Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
7 Mesleki ilişkide self-determinasyon ilkesi Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
8 ARA SINAV Problem Çözme
9 Çeşitli ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarında kullanılan etik kodlarının incelenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Çeşitli ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarında kullanılan etik kodlarının incelenmesi II Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (I) Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
12 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (II) Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
13 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (III) Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
14 Genel değerlendirme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci sosyal hizmet mesleğinin ulusal ve uluslar arası etik standartlarını bilir, Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenci etik ilke ve değerleri müdahalenin ayrılmaz bir parçası olarak görür, Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Etik ikilemler karşısında ne biçimde davranış geliştireceğini bilir, Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Etik dışı uygulamalarla karşılaştığında başlatacağı yasal süreçten haberdardır. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Öğrenci sosyal hizmet mesleğinin ulusal ve uluslar arası etik standartlarını bilir, 3 - - - - - 5 - - - 5 5 5 4 3 3
Öğrenci etik ilke ve değerleri müdahalenin ayrılmaz bir parçası olarak görür, - - - - - - 5 - - - 4 5 5 4 3 4
Etik ikilemler karşısında ne biçimde davranış geliştireceğini bilir, - 3 2 4 - - 5 3 2 - 5 5 5 3 4 4
Etik dışı uygulamalarla karşılaştığında başlatacağı yasal süreçten haberdardır. - - - - 4 - 5 4 2 4 4 4 4 4 4 3