Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmet Etiği | SHB210 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı sosyal hizmet öğrencilerine mesleğin etik ilke ve değerlerini öğretmek ve benimsetmektir. |
Ders İçeriği |
Etik nedir; sosyal hizmet uygulamasında etiğin anlamı; sosyal hizmet uygulamalarında karşılaşılan etik ikilemler ve çözüm yolları; sosyal hizmette değer tartışmaları; sosyal hizmet için geliştirilen ulusal ve uluslar arası etik standartlar. |
Ders Kaynakları |
Fatih Şahin (2009) Sosyal Hizmette Kendi Kaderini Tayin Hakkı, Aile ve Toplum, Ekim-Kasım-Aralık, Pp.87-97.
Sarah Banks (2001) Ethics and Values in social work Pp.9-22. Aslıhan Burcu Öztürk (2009) Sosyal Hizmet Etiğinde Farklı Yaklaşımlar, Toplum ve Sosyal Hizmet, 20(1), Pp. 105-115 Sosyal Hizmet Mesleğinin Etik İlkeleri ve Sorumlulukları SHU Derneği Yay. (2003) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 7 | 14 | 98 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 177 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin kapsamını belirleme ve temel kavramlar | Ders Beyin Fırtınası |
2 | Sosyal hizmet uygulamasında değerler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Başlıca etik teorileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Mesleki ilişkide uyulması gereken etik kurallar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Sosyal hizmet uzmanı ve müracaatçı ilişkisinde sınır kavramı ve dual ilişki | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | Mesleki ilişkide gizlilik ve mahremiyet ilkesi | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Mesleki ilişkide self-determinasyon ilkesi | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
8 | ARA SINAV | Problem Çözme |
9 | Çeşitli ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarında kullanılan etik kodlarının incelenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Çeşitli ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarında kullanılan etik kodlarının incelenmesi II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (I) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (II) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (III) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Genel değerlendirme | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci sosyal hizmet mesleğinin ulusal ve uluslar arası etik standartlarını bilir, | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenci etik ilke ve değerleri müdahalenin ayrılmaz bir parçası olarak görür, | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Etik ikilemler karşısında ne biçimde davranış geliştireceğini bilir, | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Etik dışı uygulamalarla karşılaştığında başlatacağı yasal süreçten haberdardır. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci sosyal hizmet mesleğinin ulusal ve uluslar arası etik standartlarını bilir, | 3 | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Öğrenci etik ilke ve değerleri müdahalenin ayrılmaz bir parçası olarak görür, | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |
Etik ikilemler karşısında ne biçimde davranış geliştireceğini bilir, | - | 3 | 2 | 4 | - | - | 5 | 3 | 2 | - | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 |
Etik dışı uygulamalarla karşılaştığında başlatacağı yasal süreçten haberdardır. | - | - | - | - | 4 | - | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |