Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmette Çağdaş Yönelimler | SHB252 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Sosyal Hizmetin temel kuram ve kavramları üzerinden günümüz tartışmalarına ve uygulama örneklerine dair bakış geliştirmek. |
Ders İçeriği |
Sosyal Hizmetteki modern kavram ve kuramlar |
Ders Kaynakları |
Akbaş, E. (2014). Sosyal Çalışmada Çağdaş Eleştirel Perspektifler, SABEV.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Sosyal Hizmetin Tanımı ve Güncel Tartışmalar | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Sosyal Hizmette Güncel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Sosyal Hizmet ve Kuram | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Kanıta dayalı uygulama | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Sosyal Hizmet Uygulamasında Ekolojik Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Sosyal Hizmette Radikal Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Çokkültürcü Sosyal Hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Ayrımcılık Karşıtı Sosyal Hizmet Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Feminist Yaklaşım | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Baskı karşıtı Uygulama | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Sosyal Hizmet Uzmanı Kimdir? | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal hizmetin çağdaş tartışmalarından haberdar olur. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal hizmetin çağdaş kavramsal çerçevesini kullanır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kuram ve sosyal hizmet ilişkisi kurar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İlişkisel ve analitik düşünmeyi geliştirir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çok disiplinli bakış kazanır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal hizmetin çağdaş tartışmalarından haberdar olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | - |
Sosyal hizmetin çağdaş kavramsal çerçevesini kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | - |
Kuram ve sosyal hizmet ilişkisi kurar. | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | - |
İlişkisel ve analitik düşünmeyi geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | - |
Çok disiplinli bakış kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | - |