EN
  • Anasayfa
  • SHB303 Çocuk Refahı (2023-2024 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SHB303 - Çocuk Refahı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk Refahı SHB303 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE
Amaç

Çocukluk dönemi gelişimsel, sosyal ve kültürel özelliklerini kavrayarak, çocuklarla iletişim, çocuklarla çalışma ilkeleri, çocuk hakları ve çocuklarla sosyal hizmet uygulamalarının içerik ve uygulanışını öğrenmektir.

Ders İçeriği

Bu ders; Derse ilişkin beklentilerin konuşulması, Çocukluk kavramının ele alınması, tarihsel süreç içinde çocukluk kavramının gelişimi, Çocukluk döneminin gelişimsel açıdan ele alınması: çocukluk döneminde psikososyal gelişim özellikleri, Çocuklarla İletişim, Çocuklarla Çalışma İlkeleri ve Gerekli Beceriler, Çocuk hakları ve sosyal hizmet: Katılım, Çocuğun Yararı ve Çocuk Odaklı Bakış Kavramları, Dünyada ve Türkiye’de çocukların durumu, Çocuklara yönelik hizmetlere kısa bir bakış: Ülkemizde çocuklara yönelik hizmet sunan kuruluşların gözden, Koruma altındaki çocuklarla çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi, Sokak çocukları ve çalışan çocuklar ile çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi, Suça sürüklenmiş çocuklarla çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi, Şiddete maruz kalmış çocuklarla çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi, Kronik hastalığa sahip çocuklara yönelik sosyal hizmet müdahalesi, Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.

Ders Kaynakları Baykara Acar, Y. (2012). Çocuk Mağdurlar, Viktimoloji. Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Polis Akademisi s. 2-18.
Boyd Webb, N. (2017). Çocuklarla Sosyal Hizmet Uygulaması, Çeviri Editörü: Ercüment Erbay, Nika Yayınevi - 54 1. Baskı Eylül 2017, ANKARA
Kırımsoy, E., Baykara Acar, Y. ve Diğerleri (2013). Çocuk Adalet Sistemi Çalışanları Eğitim Programı, Sosyal Çalışma Görevlileri için Eğitim Kitabı. Adalet Bakanlığı, Türkiye Adalet Akademisi, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, UNICEF Türkiye. Ankara.
Koşar G. N. Sosyal Hizmetlerde Aile ve Çocuk Refahı Alanı. 2. Baskı. İstanbul: 1992.
Akbaş, E. ve Atasü Topçuoğlu, R. (2009). Modern Çocukluk Paradigmasının Oluşumu-Eleştirel Bir Değerlendirme. Toplum ve Sosyal Hizmet, 20 (1), 95-104.
Çocuklarla Çalışma: Temel Alanlar - Uygulamalar - Güncel Tartışmalar. Editörler: Figen PASLI ve Hüsnünur ASLANTÜRK, Nobel Akademik Yayıncılık.1. Basım, 2021.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, dersin işlenişi ve ders içeriğinin açıklanması Ders
2 Çocukluk kavramının ele alınması, tarihsel süreç içinde çocukluk kavramının gelişimi Ders
3 Çocukluk döneminin gelişimsel açıdan ele alınması: çocukluk döneminde psikososyal gelişim özellikleri Ders
4 Çocuklarla İletişim, Çocuklarla Çalışma İlkeleri ve Gerekli Beceriler Ders
5 Çocuk Hakları Sözleşmesi'ne İlişkin Genel Bilgiler Ders
6 Çocuk hakları ve sosyal hizmet: Katılım, Çocuğun Yararı ve Çocuk Odaklı Bakış Kavramları Ders
7 Çocuğun iyilik hali ve çocuk refahı kavramları Ders
8 Ara sınav Ders
9 Dünyada ve Türkiye’de çocukların durumu- Çocuklara yönelik hizmetlere kısa bir bakış: Ülkemizde çocuklara yönelik hizmet sunan kuruluşların gözden geçirilmesi Ders
10 Koruma altındaki çocuklarla çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi Ders
11 Sokak çocukları ve çalışan çocuklar ile çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi Ders
12 Suça sürüklenmiş çocuklarla çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi Ders
13 Şiddete maruz kalmış çocuklarla çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi Ders
14 Kronik hastalığa sahip çocuklara yönelik sosyal hizmet müdahalesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarihsel süreç içerisinde çocukluk kavramının gelişimini tartışabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çocukluk döneminin gelişimsel özelliklerine ilişkin genel bilgilere sahip olabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çocuklarla iletişim, çocuklarla çalışma ilkeleri ve gerekli becerileri öğrenebilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çocuk hakları, çocuk haklarının korunması ve yaygınlaştırılmasında sosyal hizmet mesleğinin sorumluluklarına ilişkin bilgi sahibi olabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı çocuk gruplarına yönelik sunulan hizmetler ve mikro-mezzo-makro düzeylerde sosyal hizmet uygulamaları hakkında bilgi sahibi olabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Tarihsel süreç içerisinde çocukluk kavramının gelişimini tartışabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Çocukluk döneminin gelişimsel özelliklerine ilişkin genel bilgilere sahip olabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Çocuklarla iletişim, çocuklarla çalışma ilkeleri ve gerekli becerileri öğrenebilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Çocuk hakları, çocuk haklarının korunması ve yaygınlaştırılmasında sosyal hizmet mesleğinin sorumluluklarına ilişkin bilgi sahibi olabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Farklı çocuk gruplarına yönelik sunulan hizmetler ve mikro-mezzo-makro düzeylerde sosyal hizmet uygulamaları hakkında bilgi sahibi olabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - - -