EN
  • Anasayfa
  • SHB305 Uygulamalı Araştırma I (2025 - 2026 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SHB305 - Uygulamalı Araştırma I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uygulamalı Araştırma I SHB305 5 1 + 3 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Ders Yüz yüze verilmektedir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI
Ders Veren Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK Arş. Gör. Dr. Bahadır DİNÇ
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerin sosyal hizmet alanında ihtiyaç duyulan konularda bir araştırma projesi hazırlama ve uygulamayı öğrenmelerini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Ders kapsamında öğrencilere literatür taraması yapma, araştırma sorunu ve amaçlarını belirleme, araştırma önerisi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, bulguları yorumlama, araştırma raporu yazma konularında gerekli bilgiler verilmekte ve eş zamanlı olarak öğrendikleri teorik bilgileri uygulamaya geçirmeleri sağlanmaktadır.

Ders Kaynakları Alacapınar, F. G. (2020). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
BŞEÜ. (2020). Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Yazım Kilavuzu. Bilecik: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 30
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
50
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 1 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 20 1 20
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 134
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,25
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin Tanıtımı ve İçeriği Ders
2 Araştırma Konusunun Belirlenmesi Ders Grup Çalışması
2 Araştırma Konusunun Belirlenmesi Ders Grup Çalışması
4 Literatür Taraması Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
4 Literatür Taraması Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
6 Araştırmanın Yönteminin Belirlenmesi Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması
7 Metodoloji Yazımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
7 Metodoloji Yazımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
9 Evren ve Örneklemin Belirlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
9 Evren ve Örneklemin Belirlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
11 Veri Toplam Tekniklerinin Belirlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
12 Veri Analiz Tekniklerinin Belirlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
13 Araştırma Sorularının Yazımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
13 Araştırma Sorularının Yazımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci ilgili alanyazınını (literatür) inceleyerek araştırma sorunu ve amaçlarını belirleyebilir.
Öğrenci ilgili konuda bir araştırma önerisi hazırlayarak araştırmayı planlayabilir.
Öğrenci araştırmak için belirlediği konuda hazırladığı plana uygun biçimde veriler toplayabilir.
Öğrenci saha çalışması ile toplamış olduğu verileri işleyebilir ve gereken durumlarda istatistiksel yöntemler kullanarak çözümleyebilir.
Öğrenci istatistik verilerini yorumlamayı ve araştırma raporunu hazırlamayı öğrenir.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Öğrenci ilgili alanyazınını (literatür) inceleyerek araştırma sorunu ve amaçlarını belirleyebilir. 2 5 3 4 3 5 4 4 5 2 5 3 3 3 3 3
Öğrenci ilgili konuda bir araştırma önerisi hazırlayarak araştırmayı planlayabilir. 1 5 3 4 1 5 4 5 5 1 5 3 2 3 2 2
Öğrenci araştırmak için belirlediği konuda hazırladığı plana uygun biçimde veriler toplayabilir. 1 2 2 5 2 5 3 4 5 2 5 4 4 3 2 1
Öğrenci saha çalışması ile toplamış olduğu verileri işleyebilir ve gereken durumlarda istatistiksel yöntemler kullanarak çözümleyebilir. 1 1 1 2 1 5 4 4 5 2 4 4 2 3 2 1
Öğrenci istatistik verilerini yorumlamayı ve araştırma raporunu hazırlamayı öğrenir. 1 4 4 4 3 5 2 4 5 2 5 3 4 4 3 1
Ortalama Değer 1,2 3,4 2,6 3,8 2 5 3,4 4,2 5 1,8 4,8 3,4 3 3,2 2,4 1,6