Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uygulamalı Araştırma I | SHB305 | 5 | 1 + 3 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Yüz yüze verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI |
Ders Veren | Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK Arş. Gör. Dr. Bahadır DİNÇ |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin sosyal hizmet alanında ihtiyaç duyulan konularda bir araştırma projesi hazırlama ve uygulamayı öğrenmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında öğrencilere literatür taraması yapma, araştırma sorunu ve amaçlarını belirleme, araştırma önerisi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, bulguları yorumlama, araştırma raporu yazma konularında gerekli bilgiler verilmekte ve eş zamanlı olarak öğrendikleri teorik bilgileri uygulamaya geçirmeleri sağlanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Alacapınar, F. G. (2020). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
BŞEÜ. (2020). Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Yazım Kilavuzu. Bilecik: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
50
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
50
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve İçeriği | Ders |
2 | Araştırma Konusunun Belirlenmesi | Ders Grup Çalışması |
2 | Araştırma Konusunun Belirlenmesi | Ders Grup Çalışması |
4 | Literatür Taraması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
4 | Literatür Taraması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
6 | Araştırmanın Yönteminin Belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
7 | Metodoloji Yazımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
7 | Metodoloji Yazımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
9 | Evren ve Örneklemin Belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
9 | Evren ve Örneklemin Belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
11 | Veri Toplam Tekniklerinin Belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
12 | Veri Analiz Tekniklerinin Belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
13 | Araştırma Sorularının Yazımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
13 | Araştırma Sorularının Yazımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci ilgili alanyazınını (literatür) inceleyerek araştırma sorunu ve amaçlarını belirleyebilir. | |||
Öğrenci ilgili konuda bir araştırma önerisi hazırlayarak araştırmayı planlayabilir. | |||
Öğrenci araştırmak için belirlediği konuda hazırladığı plana uygun biçimde veriler toplayabilir. | |||
Öğrenci saha çalışması ile toplamış olduğu verileri işleyebilir ve gereken durumlarda istatistiksel yöntemler kullanarak çözümleyebilir. | |||
Öğrenci istatistik verilerini yorumlamayı ve araştırma raporunu hazırlamayı öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci ilgili alanyazınını (literatür) inceleyerek araştırma sorunu ve amaçlarını belirleyebilir. | 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Öğrenci ilgili konuda bir araştırma önerisi hazırlayarak araştırmayı planlayabilir. | 1 | 5 | 3 | 4 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ;
Öğrenci araştırmak için belirlediği konuda hazırladığı plana uygun biçimde veriler toplayabilir. | 1 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | ;
Öğrenci saha çalışması ile toplamış olduğu verileri işleyebilir ve gereken durumlarda istatistiksel yöntemler kullanarak çözümleyebilir. | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | ;
Öğrenci istatistik verilerini yorumlamayı ve araştırma raporunu hazırlamayı öğrenir. | 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | ;
Ortalama Değer | 1,2 | 3,4 | 2,6 | 3,8 | 2 | 5 | 3,4 | 4,2 | 5 | 1,8 | 4,8 | 3,4 | 3 | 3,2 | 2,4 | 1,6 |