Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Bilimlerde İstatistik | SHB307 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Laboratuvarda, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Burçin ÖNER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Burçin ÖNER |
Amaç |
Sosyal bilimlerde istatistik dersi ile olasılık öğelerinden hareketle çıkarımsal istatistik konuları ele alınıp alınmayacağı; İncelenen topluluktan tümevarımın nasıl gerçekleştirileceği anlatılacaktır. |
Ders İçeriği |
Örnekleme süreciyle elde edilen toplululuğun hareketle anakütle değişiminin tahmini, doğrusal ilişki katsayılarının kullanım alanları ve regresyon çözümlemesinin yapılması |
Ders Kaynakları |
Fazıl Güler, (2005), “İstatistik Metodları ve Uygulamaları”, Beta Yayınları, İstanbul.
Özer Serper, (1996),“Uygulamalı İstatistik I ve II”, Filiz Kitabevi, İstanbul. Özdamar, K. (2013). Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi I. Nisan Kitapevi. Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 39 |
Kısa Sınav 1 | 1 |
Ödev 1 | 1 |
Toplam | 41 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %59 |
Toplam | %59 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %41 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %59 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,41 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve SPSS kurulumu | Ders Tartışmalı Ders |
2 | TEMEL KAVRAMLAR ÖLÇEKLER | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | VERİ DÜZENLEME SERİLER SPSS’E GİRİŞ | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | VERİ DÜZENLEME (DEVAM) SPSS UYGULAMALARI | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
5 | GRAFİKLER SPSS UYGULAMALARI | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | MERKEZÎ EĞİLİM ÖLÇÜLERİ | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Genel tekrar | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Ara sınavı | Problem Çözme |
9 | DEĞİŞKENLİK ÖLÇÜLERİ SPSS’TE ÖLÇÜT HESAPLAMA | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | HİPOTEZE GİRİŞ NORMAL DAĞILIM NORMALLİK TESTLERİ | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | TEK YIĞIN PARAMETRESİ İLE İLGİLİ PARAMETRİK TESTLER SPSS UYGULAMASI | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | İKİ YIĞIN PARAMETRESİ İLE İLGİLİ PARAMETRİK TESTLER (BAĞIMSIZ GRUP) SPSS UYGULAMASI | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | İKİ YIĞIN PARAMETRESİ İLE İLGİLİ PARAMETRİK TESTLER (BAĞIMLI GRUP) Kİ KARE TESTİ SPSS UYGULAMASI | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | KORELASYON ANALİZİ VARYANS ANALİZİ SPSS UYGULAMASI | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
15 | LİNEER REGRESYON ANALİZİ SPSS UYGULAMASI | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel istatistik kavramlarını açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal bilimlerde kullanılan istatistiki yöntemleri kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Nicel verileri SPSS kullanarak analiz eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Verilere ilişkin tablo ve grafikleri oluşturabilir ve bunları yorumlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Tahmin yöntemlerini uygulayıp yorumlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel istatistik kavramlarını açıklar | - | - | 2 | 2 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ;
Sosyal bilimlerde kullanılan istatistiki yöntemleri kavrar | 3 | 3 | 3 | 2 | - | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | - | 3 | 2 | 3 | ;
Nicel verileri SPSS kullanarak analiz eder | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
Verilere ilişkin tablo ve grafikleri oluşturabilir ve bunları yorumlayabilir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
Tahmin yöntemlerini uygulayıp yorumlayabilir. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 2,2 | 2,4 | 2,6 | 2,6 | 1,4 | 4 | 3,8 | 4,2 | 4 | 3 | 3,4 | 2,8 | 2,8 | 3,8 | 2,8 | 3,2 |