EN
  • Anasayfa
  • SHB351 Sokak Sosyal Hizmeti (2023-2024 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SHB351 - Sokak Sosyal Hizmeti
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sokak Sosyal Hizmeti SHB351 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin toplumsal bir çevre olarak sokağı anlamaları, sokak sosyal hizmetine ilişkin bilgi ve sokakta yaşanan sosyal sorunların çözümüne yönelik müdahale için becerilere sahip olması amaçlanır.

Ders İçeriği

Toplumsal bir çevre olarak sokak, sokaktan gözlemler, sokak sosyal hizmetinin tanımı ve kapsamı, sokak sosyal hizmetinde hedef gruplar; sokak çocuğu olgusu, sokak çocuklarının sınıflandırılması, atık madde toplayan kişiler; evsizlik, kurumsal ve toplum temelli hizmetler, önleyici sokak çalışması, örnek sokak sosyal hizmeti uygulamaları, çocuk koruma sistemlerine ilişkin ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler.

Ders Kaynakları Özdemir, U. (2010). Evsizlik ve Evsizlere genel Bakış. Toplum ve sosyal hizmet Dergisi, Cilt 21, sayı 2, 2.10.
Işıkhan, V. (2002). Kentlerin gölgesinde yaşayan evsizler. Ankara.
Acar, H., Baykara Acar, Y. (2008). Başkentin karıncaları, Astık madde işçileri. Maya akademi, Ankara.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, Dersin ana çevresini tartışma, Dersle ilgili karşılıklı beklentilerin ifadesi, Ders kontratının oluşturulması Ders
2 Sokak, ilk insandan sokağa (tarihsel, siyasal, kültürel, toplumsal değişim süreci) Ders
3 Sokağın tarihi ve sokağın belirleyicileri, toplumsal değişim ve sonuçları Ders
4 Sokağın oynağı rol ve paylaşımları, kentleşme süreci Ders
5 Sokağın yaşantıları ya da yaşantıda sokak, Kentleşme ve ortaya çıkan yeni sosyal sorunlar, evsizlik Ders
6 Sokak ve İnsan (Çocuklar, kadınlar, bağımlılar, çalışanlar vb) Ders
7 Kurumsal ve toplum temelli hizmetler, Hükümet dışı kuruluşlar ve ilgili kurumlarla ilişkiler Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Öğrenci projelerinin oluşturulması Ders
10 Ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler Ders
11 Sokak ve sosyal hizmet, kapsam ve içeriği Ders
12 Sokak ve sosyal hizmet müdahalesi Ders
13 Proje sunumları Ders
14 Proje sunumları, dersin genel değerlendirmesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Toplumsal bir çevre olarak sokakta yaşananları öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Risk altındaki çocuklar, sokak çocukları konusunda bilgi sahip olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Risk altındaki çocuklar, sokak çocukları konusunda bilgi sahip olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sokak sosyal hizmetine ilişkin bilgi donanımına sahip olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Toplumsal bir çevre olarak sokakta yaşananları öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Risk altındaki çocuklar, sokak çocukları konusunda bilgi sahip olur. - - - - - - - - - - - - - - - -
Risk altındaki çocuklar, sokak çocukları konusunda bilgi sahip olur. - - - - - - - - - - - - - - - -
Ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Sokak sosyal hizmetine ilişkin bilgi donanımına sahip olur. - - - - - - - - - - - - - - - -