Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmet | SHB353 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Yüz yüze verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ömer TAŞÇATAN |
Amaç |
Bu dersin amacı topluma sunulan sosyal hizmetlerin etkinliğini sağlamak ve yurt çapında yaygınlaştırmak için özel anlamda sosyal belediyecilik ve genel anlamda yerel sosyal hizmetlerin önemini kavratmaktır. Ayrıca gelişen sosyal belediyecilik anlayışının yerel bağlamda sosyal hizmetlerin sunumundaki rolüne dikkat çekilmesi hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında Türkiye’de yerel yönetimlerin gelişimi, özellikleri ve güncel durumu incelenecektir. Ardından yerel kalkınma planları kapsamında benimsenen sosyal politikalar ve dezavantajlı gruplara sunulan sosyal hizmetler değerlendirilecektir. |
Ders Kaynakları |
Kalaycı, S. (2020). Yerel Yönetimler ve Sosyal Hizmetler. Ankara: Çizgi Kitabevi Yayınları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 14 | 280 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 598 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 23,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye’de Yerel Yönetimlerin Gelişim Süreci | Ders |
1 | Türkiye’de Yerel Yönetimlerin Gelişim Süreci | Ders |
3 | İl Özel İdareleri-Köy Yönetimi-Belediye Yönetimi | Ders |
4 | Yerel Yönetimler Reformu ve Belediyelerde Yeniden Yapılanma | Ders |
5 | Mahalli İdarelere Yönelik Kanuni Düzenlemeler | Ders |
6 | Sosyal Belediyecilik (Tanımı ve İşlevleri) | Ders |
7 | Yerel Kalkınma ve Yerel Sosyal Politika ve Hizmet | Ders |
8 | Belediyelerde Sosyal Politika ve Hizmete Dönük Stratejik Planlama ve Afet Yönetimi | Ders |
9 | Belediyelerde Aktif Sosyal Hizmetler | Ders |
10 | Belediyelerde Engelli Politikaları | Ders |
11 | Belediyelerde Sokak Çocukları Sorununa Karşı Sosyal Politika ve Hizmetler | Ders |
12 | Belediyelerde Yoksulluğa Karşı Mücadele | Ders |
13 | Belediyelerde Kadın ve Aile Politikaları | Ders |
14 | Yerel Sosyal Politika ve Hizmetlerin AB İçindeki Yeri ve İşlevi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci bütüncül sosyal hizmet bakışını yerel boyutuyla değerlendirebilecektir. | |||
Öğrenci mahallî ölçekte yerel halk için sosyal hizmet programları geliştirebilecektir. | |||
Öğrenci sosyal belediyecilikte yeni sosyal hizmet alanlarını bulabilecektir. | |||
Öğrenci sosyal hizmet uzmanlarının yerel yönetimlerdeki rol ve işlevlerini tartışabilecektir. | |||
Öğrenci yerel sosyal politika ve hizmet aktörlerinin görevlerine ve yerel sosyal denetim sistemlerinin geliştirilmesine katkıda bulunabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci bütüncül sosyal hizmet bakışını yerel boyutuyla değerlendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci mahallî ölçekte yerel halk için sosyal hizmet programları geliştirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci sosyal belediyecilikte yeni sosyal hizmet alanlarını bulabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci sosyal hizmet uzmanlarının yerel yönetimlerdeki rol ve işlevlerini tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci yerel sosyal politika ve hizmet aktörlerinin görevlerine ve yerel sosyal denetim sistemlerinin geliştirilmesine katkıda bulunabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |