Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yaşlılarla Sosyal Hizmet | SHB359 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders yüz yüze verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Bahadır DİNÇ |
Ders Veren | Arş. Gör. Bahadır DİNÇ |
Amaç |
Bu dersin amacı, yaşlının çok boyutlu olarak tanınarak ihtiyaçlarının sosyal hizmet perspektifinde tanımlanması ve karşılanması için gerekli müdahalenin öğretilmesidir. Yaşlının ve ihtiyaçlarının anlaşılması için yaşlılık kuramları, toplumsal yaşlılık algısı, yaşlılık dönemi özellikleri ve toplumsal sosyal destek mekanizmalarının işlevleri üzerinde durulmaktadır. |
Ders İçeriği |
Dersin kapsamında öğrenciler yaşlılık kavramları ve kuramları, demografik yapı, yaşlılık döneminin sosyal, psikolojik, bilişsel ve duyuşsal özellikleri, yaşlılarla çalışmada sosyal hizmet uzmanlarının dikkat etmesi gereken etik kurallar, yaşlılık döneminde şiddet, sosyal devlet anlayışının yaşlı refahı üzerindeki yansımalarına yer verilmektedir. |
Ders Kaynakları |
Kalınkara, V. (2019). Yaşlılık Yeni Yüzyılın Gerçeği. Ankara: Nobel Yayınevi.
Kalınkara, V. (2016). Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi. Ankara: Nobel Yayınevi. Şentürk, Ü. (2020). Yaşlılık Sosyolojisi Yaşlılığın Toplumsal Yörüngeleri. Bursa: Dora Basım ve Yayınevi. Kalınkara, V. (2019). Yaşlılık Disiplinlerarası Yaklaşım, Sorunlar, Çözümler. Ankara: Nobel Yayınevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 9 | 1 | 9 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yaşlılıkla İlgili Temel Kavram ve Kuramlar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Demografik Değişim Dinamikleri ve Yaşlı Nüfus | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Yaşlılık ve Sağlık | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Yaşlı Bireylerle İletişim | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Yaşlı İhmali ve İstismarı | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Yaşlılık Politikaları | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Yaşlı Hakları | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Yaşlılara Sunulan Hizmetler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Yaşlılarla Çalışmada Etik Açıdan Önemli Hususlar | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Yaşlılarla Çalışmada Etik Açıdan Önemli Hususlar | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Yaşlı Ayrımcılığı-Baby Bomm Kuşağı | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Yaşlılık ve Yalnızlık | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Yaşlılık ve Göç | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Yaşlılık Olgusuna İlişkin Güncel Tanımlar ve Tartışmalar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci yaşlılık ile ilgili kavramları açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci yaşlılık dönemi kuramlarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci tüm dünya için geçerli olan demografik yaşlanma eğilimini neden-sonuç ilişkisi içinde öğrenerek üretilen politikaların işlevlerini sosyal hizmet bakış açısıyla tartışabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci yaşlı bireylerin sahip oldukları hakları koruyan ulusal ve uluslararası yasal dayanakları incelemekte ve hak ihlallerini tartışabilmektedir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci yaşlılık dönemine özel sosyal, bilişsel, duyuşsal ve tinsel nielikler hakkında bilgi sahibi olarak ihtiyaç değerlendirmesi yapabilir ve temin yollarını bulabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci yaşlılık ile ilgili kavramları açıklayabilir. | 2 | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 |
Öğrenci yaşlılık dönemi kuramlarını açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 2 |
Öğrenci tüm dünya için geçerli olan demografik yaşlanma eğilimini neden-sonuç ilişkisi içinde öğrenerek üretilen politikaların işlevlerini sosyal hizmet bakış açısıyla tartışabilir. | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 |
Öğrenci yaşlı bireylerin sahip oldukları hakları koruyan ulusal ve uluslararası yasal dayanakları incelemekte ve hak ihlallerini tartışabilmektedir. | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 |
Öğrenci yaşlılık dönemine özel sosyal, bilişsel, duyuşsal ve tinsel nielikler hakkında bilgi sahibi olarak ihtiyaç değerlendirmesi yapabilir ve temin yollarını bulabilir. | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 3 |