EN
  • Anasayfa
  • SHB365 Okul Sosyal Hizmeti (2023-2024 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SHB365 - Okul Sosyal Hizmeti
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Okul Sosyal Hizmeti SHB365 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE
Ders Veren
Amaç

Dersin genel amacı, öğrencilere okul sosyal hizmet alanını tanıtmak ve onları ortamlarında sosyal hizmet uygulamalarına hazırlamaktır. Öğrencilere, çocukların ve gençlerin okulda karşılaştıkları psiko-sosyal sorunları ve bu sorunlara yönelik gerekli müdahale becerilerinin aktarılması dersin alt amaçlarıdır.

Ders İçeriği

Bu derste okul sosyal hizmeti, tarihsel gelişim, okullarda görülen riskli davranışlar öğrencinin okul başarısını etkileyen psiko-sosyal sorunlar, okul sosyal hizmetine duyulan gereksinim, yasal mevzuat, okul sosyal hizmet uzmanının mesleki roller, okul ortamında öğrenci ve ailelere yönelik sosyal hizmet uygulamaları, farklı gelişimsel özellikleri olan öğrenciler, özel gereksinimli öğrenci ve aileleri ile çalışma, örnek vakaların analizi ele alınmaktadır

Ders Kaynakları Alptekin, K., Erdoğan, B., Akbaba, O., Şahin, Z., Yeğin, K. (2019). Okul Sosyal Hizmeti Uygulaması. Ankara: Nobel Yayınevi
Sosyal Hizmet Dergisi (Ocak-Haziran/Temmuz-Aralık 2014). Okul Sosyal Hizmeti Özel Sayısı. Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını
Jarolman, J. (2017). Çev: Yasemin ÖZKAN. Okul Sosyal Hizmeti-Bir Uygulama Kılavuzu. Nika Yayınevi
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi verme Ders
2 Okul, okul ve çocuk, eğitim sistemi: okulun iç ve dış paydaşları, Ders
3 Okullarda yaşanan sorun alanları, okullarda psiko-sosyal destek hizmetleri, okul sosyal hizmetine duyulan gereksinim Ders
4 Okul sosyal hizmetinin tarihçesi, dünyada okul sosyal hizmeti uygulaması Ders
5 Okul sosyal hizmetinin genel çerçevesi ve kapsamı, okul sosyal hizmetinin eğitim sistemi içindeki yeri, temel yaklaşımlar Ders
6 Okul sosyal hizmet uzmanının okulda sisteminde çalıştığı aktörler: Öğrenciler, aileler, yöneticiler ve öğretmenler Ders
7 Okul Sosyal Hizmet Uzmanının ana işlevleri ve rolleri Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Okul Sosyal Hizmet Uzmanının Birlikte Çalıştığı Kurumlar ve Meslek Elemanları ve Okul Sosyal Hizmetinde Ekip Çalışması Ders
10 Okul sosyal hizmet uzmanının temel müdahale becerileri, okul sosyal hizmet uzmanını bekleyen güçlükler Ders
11 Okulun toplumla bağlantısı, okul sosyal hizmetinde toplumla çalışma Ders
12 Okul sosyal hizmetine ilişkin Türkiye' deki yasal düzenlemeler ve okul sosyal hizmet uzmanının bilmesi gereken mevzuat Ders
13 Vaka Örnekleri, Öğrenci sunumları (1) Ders
14 Vaka Örnekleri, Öğrenci sunumları (2), dersin genel değerlendirmesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Okul sosyal hizmetinin gelişimi ve tarihçesine ilişkin fikir sahibi olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okulda çalışan sosyal hizmet uzmanının mesleki rol ve fonksiyonlarını bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okul ortamında çocukların ve gençlerin karşılaştıkları psiko–sosyal sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahalesini planlar, uygular ve sonlandırır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okul ortamında ekip çalışması yapma becerisi kazanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okul sosyal hizmeti ve bağlantılı mevzuatı bilir ve kullanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Okul sosyal hizmetinin gelişimi ve tarihçesine ilişkin fikir sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - - -
Okulda çalışan sosyal hizmet uzmanının mesleki rol ve fonksiyonlarını bilir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Okul ortamında çocukların ve gençlerin karşılaştıkları psiko–sosyal sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahalesini planlar, uygular ve sonlandırır - - - - - - - - - - - - - - - -
Okul ortamında ekip çalışması yapma becerisi kazanır. - - - - - - - - - - - - - - - -
Okul sosyal hizmeti ve bağlantılı mevzuatı bilir ve kullanır. - - - - - - - - - - - - - - - -