Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Okul Sosyal Hizmeti | SHB365 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Bahadır DİNÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin genel amacı, öğrencilere okul sosyal hizmet alanını tanıtmak ve onları ortamlarında sosyal hizmet uygulamalarına hazırlamaktır. Öğrencilere, çocukların ve gençlerin okulda karşılaştıkları psiko-sosyal sorunları ve bu sorunlara yönelik gerekli müdahale becerilerinin aktarılması dersin alt amaçlarıdır. |
Ders İçeriği |
Bu derste okul sosyal hizmeti, tarihsel gelişim, okullarda görülen riskli davranışlar öğrencinin okul başarısını etkileyen psiko-sosyal sorunlar, okul sosyal hizmetine duyulan gereksinim, yasal mevzuat, okul sosyal hizmet uzmanının mesleki roller, okul ortamında öğrenci ve ailelere yönelik sosyal hizmet uygulamaları, farklı gelişimsel özellikleri olan öğrenciler, özel gereksinimli öğrenci ve aileleri ile çalışma, örnek vakaların analizi ele alınmaktadır |
Ders Kaynakları |
Alptekin, K., Erdoğan, B., Akbaba, O., Şahin, Z., Yeğin, K. (2019). Okul Sosyal Hizmeti Uygulaması. Ankara: Nobel Yayınevi
Sosyal Hizmet Dergisi (Ocak-Haziran/Temmuz-Aralık 2014). Okul Sosyal Hizmeti Özel Sayısı. Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını Jarolman, J. (2017). Çev: Yasemin ÖZKAN. Okul Sosyal Hizmeti-Bir Uygulama Kılavuzu. Nika Yayınevi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi verme | Ders |
2 | Okul, okul ve çocuk, eğitim sistemi: okulun iç ve dış paydaşları, | Ders |
3 | Okullarda yaşanan sorun alanları, okullarda psiko-sosyal destek hizmetleri, okul sosyal hizmetine duyulan gereksinim | Ders |
4 | Okul sosyal hizmetinin tarihçesi, dünyada okul sosyal hizmeti uygulaması | Ders |
5 | Okul sosyal hizmetinin genel çerçevesi ve kapsamı, okul sosyal hizmetinin eğitim sistemi içindeki yeri, temel yaklaşımlar | Ders |
6 | Okul sosyal hizmet uzmanının okulda sisteminde çalıştığı aktörler: Öğrenciler, aileler, yöneticiler ve öğretmenler | Ders |
7 | Okul Sosyal Hizmet Uzmanının ana işlevleri ve rolleri | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Okul Sosyal Hizmet Uzmanının Birlikte Çalıştığı Kurumlar ve Meslek Elemanları ve Okul Sosyal Hizmetinde Ekip Çalışması | Ders |
10 | Okul sosyal hizmet uzmanının temel müdahale becerileri, okul sosyal hizmet uzmanını bekleyen güçlükler | Ders |
11 | Okulun toplumla bağlantısı, okul sosyal hizmetinde toplumla çalışma | Ders |
12 | Okul sosyal hizmetine ilişkin Türkiye' deki yasal düzenlemeler ve okul sosyal hizmet uzmanının bilmesi gereken mevzuat | Ders |
13 | Vaka Örnekleri, Öğrenci sunumları (1) | Ders |
14 | Vaka Örnekleri, Öğrenci sunumları (2), dersin genel değerlendirmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Okul sosyal hizmetinin gelişimi ve tarihçesine ilişkin fikir sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Okulda çalışan sosyal hizmet uzmanının mesleki rol ve fonksiyonlarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Okul ortamında çocukların ve gençlerin karşılaştıkları psiko–sosyal sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahalesini planlar, uygular ve sonlandırır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Okul ortamında ekip çalışması yapma becerisi kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Okul sosyal hizmeti ve bağlantılı mevzuatı bilir ve kullanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Okul sosyal hizmetinin gelişimi ve tarihçesine ilişkin fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okulda çalışan sosyal hizmet uzmanının mesleki rol ve fonksiyonlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul ortamında çocukların ve gençlerin karşılaştıkları psiko–sosyal sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahalesini planlar, uygular ve sonlandırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul ortamında ekip çalışması yapma becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul sosyal hizmeti ve bağlantılı mevzuatı bilir ve kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |