Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi Sosyal Hizmet | SHB367 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Amaç |
Tıbbi sosyal hizmet alanında güncel gelişmeleri de göz önünde bulundurarak tıbbi sosyal hizmet alanını sosyal hizmet öğrencilerine tanıtmak ve tıbbi sosyal hizmet uzmanının rol ve işlevlerini öğrencilere öğreterek öğrencileri tıbbi sosyal hizmet alanında çalışmaya hazır hale getirmektir. |
Ders İçeriği |
Bu derste hastalığın psiko-sosyal sonuçları, Türkiye’de sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi, hasta hakları; tıbbi sosyal hizmetin tanımı; tıbbi sosyal hizmetin tarihsel gelişimi; çeşitli ve farklı düzeylerde sağlık hizmeti sunulan ortamlarda bireyler, aileler, gruplar ve hizmet verenlere yönelik sosyal hizmet uygulamaları, hastanelerde tıbbi sosyal hizmet birimleri ve işleyişi, örnek vakalar, tıbbi sosyal hizmet mevzuatı gibi konular yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Attepe özden, S ve Özcan, E. (2019). Tıbbi Sosyal Hizmet, Ankara: Nobel. Yayınevi.
Özbesler, C., İçağasıoğlu, Çoban, A. (2010). Hastane ortamında sosyal hizmet uygulamaları: Ankara örneği. Toplum ve Sosyal Hizmet, 21 (2), 31-46. Acar, M. (2013). Onkolojide sosyal hizmet: Vaka örnekleri. Toplum ve Sosyal Hizmet, 24 (2), 231-252. Tıbbi Sosyal Hizmet Mevzuatı |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 18 | 1 | 18 |
Final | Final | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriği ve işlenişi hakkında genel bilgilendirme | Ders |
2 | Tıbbi Sosyal Hizmet Kavramı ve Tarihçesi | Ders |
3 | Tıbbi Sosyal Hizmet Alanında Terimler ve Kavramlar | Ders |
4 | Tıbbi Sosyal Hizmet Mevzuatı-1 | Ders |
5 | Tıbbi Sosyal Hizmet Mevzuatı-2 | Ders |
6 | Tıbbi Sosyal Hizmet Uygulama Ortamları | Ders |
7 | Hastane Tıbbi Sosyal Hizmet, Hasta ve Çalışan Hakları Birimleri | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Psikiyatrik Sosyal Hizmet | Ders |
10 | Onkolojik Sosyal Hizmet | Ders |
11 | Pediatrik Sosyal Hizmet | |
12 | Sağlık Tedbiri Kararı Uygulamaları | Ders |
13 | Tıbbi Sosyal Hizmet ve Ekip Çalışması | Ders |
14 | Genel değerlendirme ve önemli konuların tekrarı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, tıbbi sosyal hizmet alanının temel özelliklerini (kapsam, amaç, hedef, odak, müracaatçı, hizmet sunumu) öğrenecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık alanında sosyal hizmet uzmanının rol ve sorumluluklarını tanımlayabilecekler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci hasta haklarını bilecek ve savunuculuğunu yapacaktır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci sağlık hizmetleri sunumunun her boyutunda yürürlükte olan başlıca mevzuatı öğrenecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlıkta biyopsikososyal boyutların önemini kavrayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, tıbbi sosyal hizmet alanının temel özelliklerini (kapsam, amaç, hedef, odak, müracaatçı, hizmet sunumu) öğrenecektir. | 5 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Sağlık alanında sosyal hizmet uzmanının rol ve sorumluluklarını tanımlayabilecekler | 4 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Öğrenci hasta haklarını bilecek ve savunuculuğunu yapacaktır. | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 1 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Öğrenci sağlık hizmetleri sunumunun her boyutunda yürürlükte olan başlıca mevzuatı öğrenecektir. | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 |
Sağlıkta biyopsikososyal boyutların önemini kavrayabilecektir. | 2 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |