Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce III | SHB369 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, Sosyal Hizmet alanında başlangıç seviyesinde kullanılan temel İngilizce terim ve konuları işlenerek öğrencilere mesleki alanda İngilizce rapor yazma, sunum yapma ve okuma yeteneği kazandırılmasıdır. Ayrıca öğrencilerin İngilizce dilbilgisi kurallarını uygulama ve dinlediğini anlama yeteneği de geliştirilecektir. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriğini İngilizce ile Türkçe arasındaki yapısal farklılıklar, İngilizce'den Türkçe'ye çeviri kuralları, cümle yapısı, edatlar, bağlaçlar, çeviri örnekleri (akademik), teknik kelime bilgisi çalışmaları, resmî mektupların yazılması oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Çeşitli yazılı, görsel ve işitsel materyaller
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin açıklanması ve dersin değerlendirilmesi. | Ders |
2 | Geniş Zaman ve Geçmiş Zaman Yapılarının Edilgen formu. | Ders |
3 | Şimdiki Zaman ve - yor'lu geçmiş zaman ile Edilgen Cümle Yapıları. | Ders |
4 | Present Perfect Tense ve kiplikler ile Edilgen Cümle Yapıları. | Ders |
5 | Edilgen cümle yapılarıyla çeviri alıştırmaları. | Ders |
6 | Çeviri alıştırmaları. | Ders |
7 | Soru kelimesiyle başlayan İsim cümleleri. | Ders |
8 | Ara sınav. | Ders |
9 | That bağlacıyla olan İsim cümleleri. | Ders |
10 | Sıfat cümleleri (who/ which/ that). | Ders |
11 | Sıfat cümleleri (whom/ whose/ of which). | Ders |
12 | Pekiştirici tekrar alıştırmaları. | Ders |
13 | Sıfat cümleleri (where/ when/ why). | Ders |
6 | Çeviri alıştırmaları. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleği ile ilişkili İngilizce teknik terminolojiyi kullanabilecektir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma |
Mesleğiyle ilgili İngilizce yazılı kaynaklardan yararlanabilecektir. | Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Basit mesleki konularda kendini yazılı/sözlü olarak ifade edebilecektir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleği ile ilişkili İngilizce teknik terminolojiyi kullanabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mesleğiyle ilgili İngilizce yazılı kaynaklardan yararlanabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Basit mesleki konularda kendini yazılı/sözlü olarak ifade edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |