Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uygulamalı Araştırma II | SHB306 | 6 | 1 + 3 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Yüz yüze verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin sosyal hizmet alanında ihtiyaç duyulan konularda bir araştırma projesi hazırlama ve uygulamayı öğrenmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında öğrencilere literatür taraması yapma, araştırma sorunu ve amaçlarını belirleme, araştırma önerisi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, bulguları yorumlama, araştırma raporu yazma konularında gerekli bilgiler verilmekte ve eş zamanlı olarak öğrendikleri teorik bilgileri uygulamaya geçirmeleri sağlanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Alacapınar, F. G. (2020). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
BŞEÜ. (2020). Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu. Bilecik: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uygulamalı Araştırma I Dersinde Yapılan Çalışmanın Gözden Geçirilmesi | Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
2 | İlgili Alanyazın (literatür) Taramasının Yapılması | Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
2 | İlgili Alanyazın (literatür) Taramasının Yapılması | Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
4 | Araştırma Araçlarının Belirlenmesi Ve Hazırlanması | Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
4 | Araştırma Araçlarının Belirlenmesi Ve Hazırlanması | Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
6 | Araştırma Araçları Kullanılarak Sahadan Verilerin Toplanması | Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
6 | Araştırma Araçları Kullanılarak Sahadan Verilerin Toplanması | Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
8 | Araştırma Verilerinin Analiz Edilmesi | Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
8 | Araştırma Verilerinin Analiz Edilmesi | Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
10 | Araştırmanın Bulgular, Tartışma Ve Sonuç Bölümlerinin Yazılması | Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
10 | Araştırmanın Bulgular, Tartışma Ve Sonuç Bölümlerinin Yazılması | Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
10 | Araştırmanın Bulgular, Tartışma Ve Sonuç Bölümlerinin Yazılması | Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
10 | Araştırmanın Bulgular, Tartışma Ve Sonuç Bölümlerinin Yazılması | Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
14 | Araştırma Raporuna Son Halinin Verilerek Teslime Hazır Hale Getirilmesi | Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci ilgili alanyazınını (literatür) inceleyerek araştırma sorunu ve amaçlarını belirleyebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Öğrenci ilgili konuda bir araştırma önerisi hazırlayarak araştırmayı planlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Öğrenci araştırmak için belirlediği konuda hazırladığı plana uygun biçimde veriler toplayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Öğrenci saha çalışması ile toplamış olduğu verileri işleyebilir ve gereken durumlarda istatistiksel yöntemler kullanarak çözümleyebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Öğrenci istatistik verilerini yorumlamayı ve araştırma raporunu hazırlamayı öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci ilgili alanyazınını (literatür) inceleyerek araştırma sorunu ve amaçlarını belirleyebilir. | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Öğrenci ilgili konuda bir araştırma önerisi hazırlayarak araştırmayı planlayabilir. | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Öğrenci araştırmak için belirlediği konuda hazırladığı plana uygun biçimde veriler toplayabilir. | 2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 2 |
Öğrenci saha çalışması ile toplamış olduğu verileri işleyebilir ve gereken durumlarda istatistiksel yöntemler kullanarak çözümleyebilir. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Öğrenci istatistik verilerini yorumlamayı ve araştırma raporunu hazırlamayı öğrenir. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 |