EN
  • Anasayfa
  • SHB306 Uygulamalı Araştırma II (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
SHB306 - Uygulamalı Araştırma II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uygulamalı Araştırma II SHB306 6 1 + 3 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Ders Yüz yüze verilmektedir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerin sosyal hizmet alanında ihtiyaç duyulan konularda bir araştırma projesi hazırlama ve uygulamayı öğrenmelerini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Ders kapsamında öğrencilere literatür taraması yapma, araştırma sorunu ve amaçlarını belirleme, araştırma önerisi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, bulguları yorumlama, araştırma raporu yazma konularında gerekli bilgiler verilmekte ve eş zamanlı olarak öğrendikleri teorik bilgileri uygulamaya geçirmeleri sağlanmaktadır.

Ders Kaynakları Alacapınar, F. G. (2020). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
BŞEÜ. (2020). Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu. Bilecik: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Uygulamalı Araştırma I Dersinde Yapılan Çalışmanın Gözden Geçirilmesi Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
2 İlgili Alanyazın (literatür) Taramasının Yapılması Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
2 İlgili Alanyazın (literatür) Taramasının Yapılması Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
4 Araştırma Araçlarının Belirlenmesi Ve Hazırlanması Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
4 Araştırma Araçlarının Belirlenmesi Ve Hazırlanması Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
6 Araştırma Araçları Kullanılarak Sahadan Verilerin Toplanması Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
6 Araştırma Araçları Kullanılarak Sahadan Verilerin Toplanması Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 Araştırma Verilerinin Analiz Edilmesi Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
8 Araştırma Verilerinin Analiz Edilmesi Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
10 Araştırmanın Bulgular, Tartışma Ve Sonuç Bölümlerinin Yazılması Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
10 Araştırmanın Bulgular, Tartışma Ve Sonuç Bölümlerinin Yazılması Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
10 Araştırmanın Bulgular, Tartışma Ve Sonuç Bölümlerinin Yazılması Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
10 Araştırmanın Bulgular, Tartışma Ve Sonuç Bölümlerinin Yazılması Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
14 Araştırma Raporuna Son Halinin Verilerek Teslime Hazır Hale Getirilmesi Ders Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci ilgili alanyazınını (literatür) inceleyerek araştırma sorunu ve amaçlarını belirleyebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenci ilgili konuda bir araştırma önerisi hazırlayarak araştırmayı planlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenci araştırmak için belirlediği konuda hazırladığı plana uygun biçimde veriler toplayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenci saha çalışması ile toplamış olduğu verileri işleyebilir ve gereken durumlarda istatistiksel yöntemler kullanarak çözümleyebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenci istatistik verilerini yorumlamayı ve araştırma raporunu hazırlamayı öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Öğrenci ilgili alanyazınını (literatür) inceleyerek araştırma sorunu ve amaçlarını belirleyebilir. 5 5 1 1 1 5 4 1 5 1 3 1 1 1 1 2
Öğrenci ilgili konuda bir araştırma önerisi hazırlayarak araştırmayı planlayabilir. 1 4 1 1 1 5 1 1 3 1 2 2 1 2 1 1
Öğrenci araştırmak için belirlediği konuda hazırladığı plana uygun biçimde veriler toplayabilir. 2 1 1 5 2 5 4 5 5 5 5 5 2 4 4 2
Öğrenci saha çalışması ile toplamış olduğu verileri işleyebilir ve gereken durumlarda istatistiksel yöntemler kullanarak çözümleyebilir. 2 1 1 1 1 5 4 4 5 1 2 1 1 1 1 1
Öğrenci istatistik verilerini yorumlamayı ve araştırma raporunu hazırlamayı öğrenir. 2 1 1 1 1 5 4 4 5 1 4 3 1 2 1 1