EN
  • Anasayfa
  • SHB356 Psikiyatrik Sosyal Hizmet (2023-2024 / 6. Yarıyıl)
  • EN
SHB356 - Psikiyatrik Sosyal Hizmet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Psikiyatrik Sosyal Hizmet SHB356 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, öğrencilerin ruhsal hastalıkların sınıflandırılması ve teşhisi konularındaki bilgilerini geliştirmelerinde yardımcı olmak ve ruh sağlığı alanındaki sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirebilmek üzere öğrencileri donanımlı hale getirmektir.

Ders İçeriği

Bu derste psikiyatrik sosyal hizmet alanı, ruh sağlığı alanında gelişmeler ve bu alanda çalışan sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonları anlatılacaktır. Psikiyatrik bozukluklar ve sınıflandırılması, psikiyatrik bozuklukların tedavisi ve psikiyatrik sosyal hizmet alanında ekip çalışması ele alınacak diğer konulardır.

Ders Kaynakları Özdemir, U. (2000). Psikiyatrik sosyal hizmet. Ankara
Duyan, V. (1996). Sağlıkta psiko-sosyal boyut: tıbbi sosyal hizmet, Ankara: 72 TDFO Ltd.Şti.
Bentley, Kia J., (ed.) (2002). Social work practice in mental health. Pasific Grove, Wadsworth Group. Brooks / Cole
Geçtan, E. (2000). Psikodinamik psikiyari ve normal dışı davranışlar. İstanbul:Metis Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, Temel kavramlar: bir disiplin olarak psikiyatri, ruh hastalığı, nevroz, psikoz, hasta, hastalık, iyileşme ve rehabilitasyon Ders
2 Ruh hastalıklarının sınıflandırılması (I) Ders
3 Ruh hastalıklarının sınıflandırılması (II) Ders
4 Ruh hastalıklarının tedavisi: Psikoterapiler ve ilaç tedavisi Ders
5 Ruh hastalıklarının tedavisinde değerler ve etik konular Ders
6 Psikiyatrik sosyal hizmetin tarihsel gelişimi, psikiyatrik sosyal hizmet alanının temel özellikleri Ders
7 Patch Adams: film gösterimi, değerlendirme ve tartışma Ders
8 Ara sınav Ders
9 Erişkin Psikiyatri: Öykü alma, erişkin psikiyatrisinde sosyal hizmet uygulamaları Ders
10 Çocuk psikiyatri: Öykü alma, erişkin psikiyatrisinde sosyal hizmet uygulamaları Ders
11 Yaşlılık ve psikiyatri: Öykü alma, erişkin psikiyatrisinde sosyal hizmet uygulamaları Ders
12 Psikiyatride ekip çalışması Ders
13 Çocuk İzlem Merkezi ve Toplum Ruh Sağlığı Merkezi Çalışmaları Ders
14 Guguk Kuşu: film gösterimi, değerlendirme ve tartışma Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ruhsal bozukluk ve sınıflandırmalarını kavrayabilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Psikiyatrik ortamlara ilişkin temel bilgileri açıklayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Psikiyatrik ortamlarda sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonlarını uygulamaya aktarabilecek biçimde kavrayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bu psikiyatrik bozuklukların tedavisinde sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonlarının neler olabileceğini örneklerle açıklayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Psikiyatrik ortamlarda gerçekleştirilen ekip çalışmasını açıklayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Ruhsal bozukluk ve sınıflandırmalarını kavrayabilir - - - - - - - - - - - - - - - -
Psikiyatrik ortamlara ilişkin temel bilgileri açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Psikiyatrik ortamlarda sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonlarını uygulamaya aktarabilecek biçimde kavrayabilir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Bu psikiyatrik bozuklukların tedavisinde sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonlarının neler olabileceğini örneklerle açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Psikiyatrik ortamlarda gerçekleştirilen ekip çalışmasını açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - - -