Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Psikiyatrik Sosyal Hizmet | SHB356 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, öğrencilerin ruhsal hastalıkların sınıflandırılması ve teşhisi konularındaki bilgilerini geliştirmelerinde yardımcı olmak ve ruh sağlığı alanındaki sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirebilmek üzere öğrencileri donanımlı hale getirmektir. |
Ders İçeriği |
Bu derste psikiyatrik sosyal hizmet alanı, ruh sağlığı alanında gelişmeler ve bu alanda çalışan sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonları anlatılacaktır. Psikiyatrik bozukluklar ve sınıflandırılması, psikiyatrik bozuklukların tedavisi ve psikiyatrik sosyal hizmet alanında ekip çalışması ele alınacak diğer konulardır. |
Ders Kaynakları |
Özdemir, U. (2000). Psikiyatrik sosyal hizmet. Ankara
Duyan, V. (1996). Sağlıkta psiko-sosyal boyut: tıbbi sosyal hizmet, Ankara: 72 TDFO Ltd.Şti. Bentley, Kia J., (ed.) (2002). Social work practice in mental health. Pasific Grove, Wadsworth Group. Brooks / Cole Geçtan, E. (2000). Psikodinamik psikiyari ve normal dışı davranışlar. İstanbul:Metis Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, Temel kavramlar: bir disiplin olarak psikiyatri, ruh hastalığı, nevroz, psikoz, hasta, hastalık, iyileşme ve rehabilitasyon | Ders |
2 | Ruh hastalıklarının sınıflandırılması (I) | Ders |
3 | Ruh hastalıklarının sınıflandırılması (II) | Ders |
4 | Ruh hastalıklarının tedavisi: Psikoterapiler ve ilaç tedavisi | Ders |
5 | Ruh hastalıklarının tedavisinde değerler ve etik konular | Ders |
6 | Psikiyatrik sosyal hizmetin tarihsel gelişimi, psikiyatrik sosyal hizmet alanının temel özellikleri | Ders |
7 | Patch Adams: film gösterimi, değerlendirme ve tartışma | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Erişkin Psikiyatri: Öykü alma, erişkin psikiyatrisinde sosyal hizmet uygulamaları | Ders |
10 | Çocuk psikiyatri: Öykü alma, erişkin psikiyatrisinde sosyal hizmet uygulamaları | Ders |
11 | Yaşlılık ve psikiyatri: Öykü alma, erişkin psikiyatrisinde sosyal hizmet uygulamaları | Ders |
12 | Psikiyatride ekip çalışması | Ders |
13 | Çocuk İzlem Merkezi ve Toplum Ruh Sağlığı Merkezi Çalışmaları | Ders |
14 | Guguk Kuşu: film gösterimi, değerlendirme ve tartışma | Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ruhsal bozukluk ve sınıflandırmalarını kavrayabilir | |||
Psikiyatrik ortamlara ilişkin temel bilgileri açıklayabilir. | |||
Psikiyatrik ortamlarda sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonlarını uygulamaya aktarabilecek biçimde kavrayabilir. | |||
Bu psikiyatrik bozuklukların tedavisinde sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonlarının neler olabileceğini örneklerle açıklayabilir. | |||
Psikiyatrik ortamlarda gerçekleştirilen ekip çalışmasını açıklayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ruhsal bozukluk ve sınıflandırmalarını kavrayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Psikiyatrik ortamlara ilişkin temel bilgileri açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Psikiyatrik ortamlarda sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonlarını uygulamaya aktarabilecek biçimde kavrayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu psikiyatrik bozuklukların tedavisinde sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonlarının neler olabileceğini örneklerle açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Psikiyatrik ortamlarda gerçekleştirilen ekip çalışmasını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |