Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Evde Bakım Hizmetleri | SHB360 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders yüz yüze verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Bahadır DİNÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere alternatif bakım türlerinden evde bakım hizmetlerini informal ve formal boyutlarıyla aktararak; sosyal hizmet açısından hem bakım veren hem de bakım alan kişiler boyutunda haklarına ve ihtiyaçlarına dair bakış açısı kazandırmaktır. Bu bağlamda ders evde sağlık hizmetlerinin tarihçesini ve farklı ülkelerdeki uygulama örneklerini içermekte ve karşılaştırma olanağı sağlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında, evde bakım hizmetine ihtiyaç duyan bireylerin profilleri, evde bakım hizmetinin türleri, Türkiye ve dünyadaki diğer ülkelerdeki uygulama örnekleri, evde bakım hizmetlerinin ekonomik ve beşeri kaynakları ve sunduğu hizmet çeşitleri, sosyal hizmet mesleğinin evde sağlık hizmetlerindeki rolleri gibi konular işlenecek olup evde bakım hizmetlerine dair geniş bir bakış açısını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Çağlar, T. (2017) Yaşlı Bakımı. Ankara: Nika
Altuntaş, B. (2016). Engelli Bakımı Sosyal Bakım ve Kadın Emeği. Ankara: Nika |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Evde Sağlık Hizmetlerinin Tarihi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Evde Sağlık Hizmetlerine İlişkin Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Yaşlanma, Uzun Dönemli Bakım ve Evde Sağlık Hizmetleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Türkiye’de ve Dünya’da Evde Sağlık Hizmetleri Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Türkiye’de ve Dünya’da Evde Sağlık Hizmetleri Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Evde Sağlık Hizmetlerinde Bireylere Sunulan Hizmetler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Evde Sağlık Hizmetlerinin Finansmanı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Evde Sağlık Hizmetlerinde İnsan Kaynağı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Evde Sağlık Hizmetlerinde İnsan Kaynağı | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Evde Sağlık Hizmetlerinde Teknoloji Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Evde Bakım Hizmetleri ve Sosyal Hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Evde Bakım Hizmetleri ve Sosyal Hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Engellilik ve Evde Bakım | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Engellilik ve Evde Bakım | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci evde bakım hizmetlerinin dünyada ve Türkiye özelinde gelişimine hakim olarak günümüz şartlarındaki evde bakım ihtiyacını yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci evde bakım alan ve bakım verenler açısından ihtiyaçları ve kaynakları öğrenir, eksikliklerin karşılanabileceği hizmet modelleri üzerinde düşünebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci kültürün ve ülkelerin demografik yapılarının evde bakım hizmetlerine olan talebi ve bakış açısını şekillendirmede etkili olduğunu öğrenir, günün ihtiyacına göre değişim ihtiyacını gözleyebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci evde bakım hizmetlerinin karşılanmasını sağlayan sivil toplum, özel ve kamu alanlarındaki hizmetlerin mali yükümlülüklerini öğrenir ve bakım ihtiyacı olan bireyler açısından uygun yönlendirme yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci teknolojinin evde bakım hizmetlerinde kullanım çeşitlerini öğrenir, bireysel olarak ve sigorta tarafından karşılanabilen cihazlara yönelik bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci evde bakım hizmetlerinin dünyada ve Türkiye özelinde gelişimine hakim olarak günümüz şartlarındaki evde bakım ihtiyacını yorumlayabilir. | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 |
Öğrenci evde bakım alan ve bakım verenler açısından ihtiyaçları ve kaynakları öğrenir, eksikliklerin karşılanabileceği hizmet modelleri üzerinde düşünebilir. | 3 | 1 | 4 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 |
Öğrenci kültürün ve ülkelerin demografik yapılarının evde bakım hizmetlerine olan talebi ve bakış açısını şekillendirmede etkili olduğunu öğrenir, günün ihtiyacına göre değişim ihtiyacını gözleyebilir. | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 |
Öğrenci evde bakım hizmetlerinin karşılanmasını sağlayan sivil toplum, özel ve kamu alanlarındaki hizmetlerin mali yükümlülüklerini öğrenir ve bakım ihtiyacı olan bireyler açısından uygun yönlendirme yapabilir. | 3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 |
Öğrenci teknolojinin evde bakım hizmetlerinde kullanım çeşitlerini öğrenir, bireysel olarak ve sigorta tarafından karşılanabilen cihazlara yönelik bilgi sahibi olur. | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 5 | 1 | 2 | 3 | 1 | 5 | 3 |