Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmet Ortamlarında Blok Uygulama I | SHB401 | 7 | 1 + 18 | 11,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Yüz yüze verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Amaç |
Dersin amacı, sosyal hizmet eğitimi boyunca öğrenilen tüm kuramsal bilgilerin gözden geçirilmesi ve sosyal hizmet birimi olan bir kuruluşta uygulama yaparak ilgili sorun alanını tanıma, gözlem yapma, uygulamaya yönelik değerlendirme ve plan yapma ile uygulama becerilerini geliştirmektir. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında planlı müdahale süreci uygulama bilgisinin tüm uygulama ölçeklerinde (birey, aile, grup, örgüt ve toplum) uygulamaya aktartılması için teorik ve uygulamalı çalışmalar bir arada yürütülmektedir. Öğrencinin etkili iletişim, teorik bilgi ve mevzuat bilgisi, sosyal inceleme raporu yazma, müracaatçı ihtiyaçlarını doğru değerlendirme ve raporlama aşamalarındaki bilgi ve beceriler geliştirmesi sağlanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Sheafor, B. W., & Horejsi, C. J. (2014). Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikler ve İlkeler. Ankara: Nika.
Zastrow, C. (2014). Sosyal Hizmete Giriş. Ankara: Nika. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 20 |
Uygulama 1 | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 18 | 14 | 252 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 281 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 11,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş ve Öğrencilerin Oryantasyonu | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
2 | - Mevzuatla İlgili Değerlendirme - Uygulama Sözleşmesinin Yapılması - Haftalık Süreç Raporu | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
3 | - İlgili Sorun Alanına İlişkin Bilgi Ve Uygulamaları Gözden Geçirme - Haftalık Süreç Raporu - Uygulama Danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
4 | - Kurum Tanıtma, İnceleme Ve Değerlendirme Raporu - Haftalık Süreç Raporu - Uygulama Danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
5 | -Kuruluşta Sosyal Hizmet Uzmanının Rolleri Üzerine Değerlendirme - Haftalık Süreç Raporu - Uygulama Danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
6 | - Sorun Alanını İnceleme Ve Değerlendirme Raporu - Haftalık Süreç Raporu - Uygulama Danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
7 | -Planlı Müdahale Sürecinin Gözden Geçirilmesi - Haftalık Süreç Raporu - Uygulama Danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
8 | - Sosyal İnceleme Raporu Yazımı - Haftalık Süreç Raporu - Uygulama Danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
8 | - Sosyal İnceleme Raporu Yazımı - Haftalık Süreç Raporu - Uygulama Danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
8 | - Sosyal İnceleme Raporu Yazımı - Haftalık Süreç Raporu - Uygulama Danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
11 | - Mesleki İlişki Kurma Teknikleri - Haftalık Süreç Raporu - Uygulama Danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
11 | - Mesleki İlişki Kurma Teknikleri - Haftalık Süreç Raporu - Uygulama Danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
13 | - Çalışma Planı Hazırlanması - Haftalık Süreç Raporu - Uygulama Danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
14 | - Uygulama Danışmanlığı - Haftalık Süreç Raporu | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci sosyal hizmet kurumlarındaki kültürü öğrenir ve bu yapı içinde kendini tanıtıp ifade edebilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Öğrenci müracaatçılarla iletişim kurabilir ve ihtiyaçlarını doğru bir şekilde değerlendirebilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Öğrenci farklı sosyal hizmet türlerini, tarzını ve işleyişini öğrenir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Öğrenci müracaatçılarla yapmış olduğu mesleki çalışmaların sorumluluklarını üstlenir, gözlem yapar ve değerlendirme yapabilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Öğrenci uygun mesleki müdahale stratejileri planlar, geliştirir ve uygulayabilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci sosyal hizmet kurumlarındaki kültürü öğrenir ve bu yapı içinde kendini tanıtıp ifade edebilir. | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 4 |
Öğrenci müracaatçılarla iletişim kurabilir ve ihtiyaçlarını doğru bir şekilde değerlendirebilir. | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 5 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 |
Öğrenci farklı sosyal hizmet türlerini, tarzını ve işleyişini öğrenir. | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 5 |
Öğrenci müracaatçılarla yapmış olduğu mesleki çalışmaların sorumluluklarını üstlenir, gözlem yapar ve değerlendirme yapabilir. | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci uygun mesleki müdahale stratejileri planlar, geliştirir ve uygulayabilir. | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |