Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bütünleştirme Semineri | SHB407 | 7 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Amaç |
Öğrencilerin almış oldukları sosyal hizmet teorilerine ilişkin bilgileri Sosyal Hizmet Ortamlarında Blok uygulama Dersi çerçevesinde uygulamaya nasıl aktaracaklarını ve böylece bilgi-beceri ve değerleri nasıl bütünsel hale getirebileceklerini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Alan uygulaması eğitiminde teori ve pratiğin bütünleştirilmesine ilişkin uygulama örnekleriyle ve öğrencilerin karşılıklı etkileşimiyle ilgili bir içerik sunulmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet Temelleri Yaklaşımları Müdahale Yöntemleri. SHU Derneği Yayını, Yayın No:16, Ankara.
Sosyal Hizmet Eğitiminin Genişleyen Sınırları., M. Kırlıoğlu, D. Akarçay Ulutaş., Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, 2021 Sınıfa getirilen vaka örnekleri üzerinden çalışma |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriği hakkında bilgilendirme | Tartışmalı Ders |
2 | Bilgi, beceri ve değer temeli ve Planlı değişim sürecinin basamakları | Tartışmalı Ders |
3 | Teori, model, yaklaşım kavramlarının gözden geçirilmesi | Tartışmalı Ders |
4 | Örnekler üzerinden genel sistemler kuramının sosyal hizmet uygulamasındaki yeri ve kullanımı | Tartışmalı Ders |
5 | Örnekler üzerinden güçlendirme yaklaşımının sosyal hizmet uygulamasındaki yeri ve kullanımı | Tartışmalı Ders |
6 | Örnekler üzerinden ekolojik yaklaşımın sosyal hizmet uygulamasındaki yeri ve kullanımı. | Tartışmalı Ders |
7 | Sosyal Hizmet Alan Eğitiminde Teori ve Pratiğin Bütünleştirilmesi | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-I | Tartışmalı Ders |
10 | Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-II | Tartışmalı Ders |
11 | Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-III | Tartışmalı Ders |
12 | Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-IV | Tartışmalı Ders |
13 | Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-V | Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teori ile uygulama kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Uygulamaya dayalı teori üretme yolları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Teori ile pratiği bütünleştirmenin önemini kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Alan uygulamasında teori ile pratiği nasıl bütünleştirileceğini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Sosyal hizmetin bilgi, beceri ve değer temellerine hâkim olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori ile uygulama kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uygulamaya dayalı teori üretme yolları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Teori ile pratiği bütünleştirmenin önemini kavrayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alan uygulamasında teori ile pratiği nasıl bütünleştirileceğini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmetin bilgi, beceri ve değer temellerine hâkim olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |