EN
  • Anasayfa
  • SHB407 Bütünleştirme Semineri (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
SHB407 - Bütünleştirme Semineri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bütünleştirme Semineri SHB407 7 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN
Amaç

Öğrencilerin almış oldukları sosyal hizmet teorilerine ilişkin bilgileri Sosyal Hizmet Ortamlarında Blok uygulama Dersi çerçevesinde uygulamaya nasıl aktaracaklarını ve böylece bilgi-beceri ve değerleri nasıl bütünsel hale getirebileceklerini öğretmektir.

Ders İçeriği

Alan uygulaması eğitiminde teori ve pratiğin bütünleştirilmesine ilişkin uygulama örnekleriyle ve öğrencilerin karşılıklı etkileşimiyle ilgili bir içerik sunulmaktadır.

Ders Kaynakları Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet Temelleri Yaklaşımları Müdahale Yöntemleri. SHU Derneği Yayını, Yayın No:16, Ankara.
Sosyal Hizmet Eğitiminin Genişleyen Sınırları., M. Kırlıoğlu, D. Akarçay Ulutaş., Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, 2021
Sınıfa getirilen vaka örnekleri üzerinden çalışma
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 12 1 12
Final Final 16 1 16
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriği hakkında bilgilendirme Tartışmalı Ders
2 Bilgi, beceri ve değer temeli ve Planlı değişim sürecinin basamakları Tartışmalı Ders
3 Teori, model, yaklaşım kavramlarının gözden geçirilmesi Tartışmalı Ders
4 Örnekler üzerinden genel sistemler kuramının sosyal hizmet uygulamasındaki yeri ve kullanımı Tartışmalı Ders
5 Örnekler üzerinden güçlendirme yaklaşımının sosyal hizmet uygulamasındaki yeri ve kullanımı Tartışmalı Ders
6 Örnekler üzerinden ekolojik yaklaşımın sosyal hizmet uygulamasındaki yeri ve kullanımı. Tartışmalı Ders
7 Sosyal Hizmet Alan Eğitiminde Teori ve Pratiğin Bütünleştirilmesi Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Tartışmalı Ders
9 Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-I Tartışmalı Ders
10 Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-II Tartışmalı Ders
11 Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-III Tartışmalı Ders
12 Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-IV Tartışmalı Ders
13 Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-V Tartışmalı Ders
14 Genel Değerlendirme Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Teori ile uygulama kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir.
Uygulamaya dayalı teori üretme yolları hakkında bilgi sahibi olur.
Teori ile pratiği bütünleştirmenin önemini kavrayabilir.
Alan uygulamasında teori ile pratiği nasıl bütünleştirileceğini öğrenir.
Sosyal hizmetin bilgi, beceri ve değer temellerine hâkim olur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Teori ile uygulama kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. 2 3 2 3 2 2 2 4 4 3 5 5 3 3 5 3
Uygulamaya dayalı teori üretme yolları hakkında bilgi sahibi olur. 2 3 2 2 2 2 2 4 3 3 5 5 3 3 5 3
Teori ile pratiği bütünleştirmenin önemini kavrayabilir. 2 3 2 2 4 2 2 4 4 3 5 5 3 3 5 3
Alan uygulamasında teori ile pratiği nasıl bütünleştirileceğini öğrenir. 2 3 2 5 4 2 2 4 4 3 5 5 3 3 5 3
Sosyal hizmetin bilgi, beceri ve değer temellerine hâkim olur. 2 3 3 3 2 2 5 3 2 3 4 5 4 5 5 2