Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çokkültürcü Sosyal Hizmet | SHB453 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Çokkültürcülük tartışmaları bağlamında sosyal hizmet uygulamalarını değerlendirme becerisi kazanmak. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğinde; çokkültürlülük kavramı, Dünyada ve Türkiye'de çokkültürlülükle ilgili gelişmeler ve sosyal hizmetin çokkültürlülükle ilişkisine dair analizler yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Celalettin Yanık (2013), Dünya’da Ve Türkiye’de Çokkültürlülük, Sentez Yayınları.
Milena Doytcheva (2020), Çokkültürlülük, İletişim Yayınları: İstanbul. Aliye Çınar (2016), Çokkültürlülük Efsanesi, Sentez Yayınları Charles Taylor (2000), Çokkültürlülük, Yapı Kredi Yayınları: İstanbul. Özge Özgür (2014), Çokkültürcü Sosyal Çalışma, Sabev Yayınevi. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çokkültürcülük kavramı ve diğer kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Kültürel çoğulculuğu anlama | Tartışmalı Ders |
3 | Çokkültürcülük teorileri | Tartışmalı Ders |
4 | Küreselleşme bağlamında çokkültürcülük tartışmaları | Tartışmalı Ders |
5 | Çokkültürcü Sosyal Hizmet: Değerler | Tartışmalı Ders |
6 | Kültür Diyagramı Çalışmaları ve Sosyal Hizmet müracaatçılarında uygulama | Tartışmalı Ders |
7 | Türkiye’de çokkültürcülük tartışmaları | Tartışmalı Ders |
8 | ARA SINAV | Problem Çözme |
9 | Göç olgusu bağlamında Çokkültürcü Sosyal Hizmet | Tartışmalı Ders |
10 | Batı-Doğu ekseninde çokkültürcülüğe yaklaşım ve tartışmalar | Tartışmalı Ders |
11 | İslamofobi, ırkçılık, zenofobi, nefret suçu kavramlarının kültürel çeşitlilik açısından yorumu | Tartışmalı Ders |
12 | Asimilasyon, entegrasyon, uyum kavramlarına eleştirel bakış | Tartışmalı Ders |
13 | Sosyal Hizmetin tanımı ve değerleri bağlamında çokkültürcülüğe alternatif öneriler | Tartışmalı Ders |
13 | Sosyal Hizmetin tanımı ve değerleri bağlamında çokkültürcülüğe alternatif öneriler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çokkültürcülük tartışmaları bağlamında sosyal hizmet uygulamalarını değerlendirme becerisi kazanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çokkültürlülük kavramıyla ilgili literatürü öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dünya ve Türkiye'deki çokkültürlülükle ilgili gelişmelerden haberdar olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal Hizmetin çokkültürlülükle ilişkisi ve ilgili konularla alakalı literatürü öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal Hizmet uygulamalarını çokkültürlülük bağlamında görmeye başlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çokkültürcülük tartışmaları bağlamında sosyal hizmet uygulamalarını değerlendirme becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çokkültürlülük kavramıyla ilgili literatürü öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünya ve Türkiye'deki çokkültürlülükle ilgili gelişmelerden haberdar olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal Hizmetin çokkültürlülükle ilişkisi ve ilgili konularla alakalı literatürü öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal Hizmet uygulamalarını çokkültürlülük bağlamında görmeye başlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |