Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Baskı Karşıtı Uygulama | SHB455 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN Arş. Gör. Bahadır DİNÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, sosyal hizmet öğrencilerinin baskı, ayrımcılık ve sosyal adaletsizlik biçimlerini anlamalarını ve eleştirel bir biçimde çözümleyebilmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Baskı, iktidar, güç, sosyal dışlanma, güçsüzlük kavramları üzerinden güç ilişkileri konusu, baskı unsurları, iktidar kavramı, birey, grup ve toplumla baskı karşıtı sosyal hizmet uygulama örnekleri, farklı ayrımcılık türlerinin değerlendirilmesi konuları işlenecektir. |
Ders Kaynakları |
Arendt, H. (2014/1970) Şiddet Üzerine, (çev. Bülent Peker) İstanbul: İletişim Yayınları
Frierre, P. (2013/1991) Ezilenlerin Pedagojisi, (çev. Dilek Hattatoğlu) İstanbul: Ayrıntı Yayınları Dominelli, L. (2021). Baskı Karşıtı Sosyal Çalışma - Teori ve Pratik. Ankara: Nika Yayınevi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin tanıtımı | Ders |
2 | Temel kavramlar üzerine tartışma (Baskı, iktidar, güç, sosyal dışlanma, güçsüzlük) | Ders |
3 | Baskı ve tahakküm ilişkileri neden sosyal hizmetin konusudur? | Ders |
4 | İktidar üzerine düşünmenin gelişimi | Ders |
5 | Kimliğin inşası ve baskı altındakilerin stratejileri ve güç pozisyonlardakilerin seçenekleri | Ders |
6 | Bireylerle baskı karşıtı ve özgürleştirici uygulama | Ders |
7 | Gruplarla baskı karşıtı ve özgürleştirici uygulama | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Ezilenlerin pedagojisi | Ders |
10 | Uygulama: baskı karşıtı sosyal hizmet | Ders |
11 | Irkçılık, sömürgecilik, cinsiyet ve yaş ayrımcılığının katmanlı birleşimi ve şiddet | Ders |
12 | Imperium üzerine tartışma | Ders |
13 | Genel değerlendirme | Ders |
14 | Dönem Sonu Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci baskı karşıtı uygulamalar hakkında yetkinlik kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci baskı karşıtı uygulamanın kavramlarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci güç ve güç ilişkilerini çok boyutlu olarak değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci birey, grup ve toplumları özgürleştirici uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci ayrımcılık türlerine karşı farkındalık geliştirir ve her türlü ayrımcılığın önlenmesi için temel uygulama becerileri kazanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci baskı karşıtı uygulamalar hakkında yetkinlik kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci baskı karşıtı uygulamanın kavramlarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci güç ve güç ilişkilerini çok boyutlu olarak değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci birey, grup ve toplumları özgürleştirici uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci ayrımcılık türlerine karşı farkındalık geliştirir ve her türlü ayrımcılığın önlenmesi için temel uygulama becerileri kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |