Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Manevi Sosyal Hizmet | SHB457 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı biyopsikososyal manevi değerlendirmeler yapma becerisi kazanarak maneviyatın müdahalelere dahil edilebileceği yolları keşfetmek ve sosyal hizmet uygulamaları için maneviyata duyarlı bir sosyal hizmet çerçevesi geliştirmek için temel bilgi ve becerilerin edinilmesidir. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriği; yaşam boyu maneviyat ve manevi gelişimin teorik perspektiflerini ve bunların sosyal hizmet için öneminin anlaşılması, etik, ruhsal olarak duyarlı bir uygulama yaklaşımının yönlerini keşfetmek, uygulamada manevi duyarlılık için beceri ve tutumların geliştirilmesi üzerine tartışmaların yürütülmesi, travma, acı, hastalık, iyileşme, dayanıklılık ve genel sağlık ve esenlik gibi alanlarda ruhsal ve varoluşsal konuların rolüne dair bir anlayışın geliştirilmesinden oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Dudley. J.R. (2016). Spirituality matters in social work: Connecting spirituality, religion, and practice. Routledge.
Tarhan, N. (2008), İnanç Psikolojisi, Timaş Yayınları, İstanbul. Akarçay-Ulutaş, D. (2021). Sosyal Hizmet Eğitiminde Manevi Yetkinliğe Dair Bilgi, Beceri ve Danışmanlık. Sosyal Hizmet Eğitiminin Genişleyen Sınırları: Uygulama ve Araştırma için bir Rehber (İçinde), Mehmet Kırlıoğlu; Demet Akarçay Ulutaş (Ed.), Eğitim Yayınevi. Seyyar, A. (2008), Manevi Sosyal Hizmetler, Rağbet Yayınları, İstanbul. Adler, A. (2022). İnsanı Tanıma Sanatı. Kamuran Şipal (Çev.). Say Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Maneviyatın sosyal hizmet alanındaki gelişimi, manevi gelişimin tanımlanması | Ders |
2 | Sosyal hizmet uygulamalarında manevi, dini ritüellerin yerinin anlaşılması | Ders |
3 | İnsan yaşamında sağlık, ölüm, iyilik hali, travma sonrası gelişim tartışması | Ders |
4 | Manevi sosyal hizmet uygulamasında manevi güçlü yanların, kaynakların, desteklerin, zorlukların değerlendirilmesi | Ders |
5 | Manevi yetkinlik kavramının sosyal hizmet uygulamalarındaki yerinin tartışılması | Ders |
6 | Manevi yetkinlik standartları | Ders |
7 | Manevi yetkin uygulamalarda kullanılan tekniklerin anlaşılması | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (1) | Ders |
10 | Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (2) | Ders |
11 | Batı ve Doğu toplumlarında ve ülke örneklerinde manevi sosyal hizmet uygulamaları | Ders |
12 | Aile, çocuk, ergen, genç, yetişkin, orta yaş ve yaşlılarda manevi sosyal hizmet ve sosyal psikolojik altyapılar | Ders |
13 | Seçilmiş Vaka Örnekleri ile konuya teorik ve sistematik bakış organizasyonu. | Ders |
14 | Dersin genel değerlendirmesi ve anlaşılmayan noktaların açıklanması. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kişinin kendi manevi dünya görüşünü, manevi gelişimini ve bunun kişinin pratiğinde nasıl bir güç ve öz bakım kaynağı olabileceğini tanımlar. | |||
Sosyal hizmette maneviyat tarihini ve mevcut profesyonel uygulama standartlarını, akreditasyon standartlarını ve maneviyatla ilgili etik ilkeleri değerlendirir. | |||
Müracaatçıların manevi güçleri, koruyucu faktörleri, destekleri, kaynakları, mücadeleleri ve zorlukları belirlemek için gerekli bilgiyi edinir. | |||
İnsan olmanın manevi boyutu ve sosyal hizmet uygulaması için kritik olan yaşam boyu manevi gelişim süreci hakkında bir farkındalık ve anlayış geliştirir. | |||
Müracaatçıların çevresel, sosyal, ailevi ve kültürel farklılıklarının maneviyat üzerindeki etkilerini anlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kişinin kendi manevi dünya görüşünü, manevi gelişimini ve bunun kişinin pratiğinde nasıl bir güç ve öz bakım kaynağı olabileceğini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmette maneviyat tarihini ve mevcut profesyonel uygulama standartlarını, akreditasyon standartlarını ve maneviyatla ilgili etik ilkeleri değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Müracaatçıların manevi güçleri, koruyucu faktörleri, destekleri, kaynakları, mücadeleleri ve zorlukları belirlemek için gerekli bilgiyi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan olmanın manevi boyutu ve sosyal hizmet uygulaması için kritik olan yaşam boyu manevi gelişim süreci hakkında bir farkındalık ve anlayış geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Müracaatçıların çevresel, sosyal, ailevi ve kültürel farklılıklarının maneviyat üzerindeki etkilerini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |