Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kadın Sorunları ve Sosyal Hizmet | SHB459 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI |
Ders Veren | Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI |
Amaç |
Toplumsal cinsiyet, feminist kuramlar. toplumlarda kadınların yaşadığı sorunların farkındalığını öne çıkarmak ve konular üzerine ayrıntılı tartışma yürütmek. |
Ders İçeriği |
Toplumsal cinsiyet, Toplumsal cinsiyet ve sosyalizasyon, feminist kuramlar, kadınların toplumda karşılaştığı göç, yoksulluk, çalışma alanlarıyla vb. ilgili sorunlarını ele almaktır. |
Ders Kaynakları |
Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları ve konu ile ilgili çeşitli makale ve kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Kısa Sınav 2 | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
50
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
50
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve dersin tanıtımı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Toplumsal cinsiyet ve ilgili kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Feminist kuramlar I | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Feminist kuramlar II | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Kadına yönelik şiddet ve sosyal hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Çalışma yaşamında kadın I | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Çalışma yaşamında kadın II | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Kadın yoksulluğu ve sosyal dışlanma | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Göç ve kadın | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Kadın, bakım emeği ve annelik | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Medya ve kadın | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Teknoloji ve kadın | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Bilimden topluma öncü kadınlar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplumsal cinsiyet, eşitsizlik ve kadın sorunlarına ilişkin temel kavramları açıklar ve bu kavramları sosyal hizmet bağlamında yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Feminist kuramları ve sosyal hizmetteki feminist yaklaşımları karşılaştırmalı biçimde analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kadına yönelik şiddet, yoksulluk, göç, bakım emeği ve çalışma yaşamında cinsiyet temelli sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahale stratejilerini değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Medya ve teknoloji alanlarında toplumsal cinsiyet temsillerini eleştirel biçimde analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilim, sanat ve topluma katkı sunmuş öncü kadınların deneyimlerinden yola çıkarak toplumsal cinsiyet eşitliği açısından farkındalık geliştirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal cinsiyet, eşitsizlik ve kadın sorunlarına ilişkin temel kavramları açıklar ve bu kavramları sosyal hizmet bağlamında yorumlar. | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | ;
Feminist kuramları ve sosyal hizmetteki feminist yaklaşımları karşılaştırmalı biçimde analiz eder. | 1 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | ;
Kadına yönelik şiddet, yoksulluk, göç, bakım emeği ve çalışma yaşamında cinsiyet temelli sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahale stratejilerini değerlendirir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
Medya ve teknoloji alanlarında toplumsal cinsiyet temsillerini eleştirel biçimde analiz eder. | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | ;
Bilim, sanat ve topluma katkı sunmuş öncü kadınların deneyimlerinden yola çıkarak toplumsal cinsiyet eşitliği açısından farkındalık geliştirir. | 2 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | ;
Ortalama Değer | 3,6 | 3,4 | 4,2 | 4,4 | 2,2 | 2,2 | 4,2 | 2,2 | 2 | 3,2 | 5 | 4,2 | 5 | 4,8 | 3,6 | 2 |