Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmette Güncel Gelişmeler | SHB461 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Bahadır DİNÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, sosyal hizmet öğrencilerinin güncel gelişmeler ve araştırmalar bağlamında sosyal hizmet teorik bilgilerini bu doğrultuda bütünleştirip değerlendirebilmesidir. |
Ders İçeriği |
Bu derste öğrencilerle birlikte gerek uluslararası gerekse ulusal sosyal hizmette göze çarpan ve diğer derslerde yeterince üzerinde durulmayan gündemi işgal eden konular (örneğin küreselleşme ve neoliberal politikaların etkinliği, sosyal devletin küçülmesi, post-modernist teorilerin sosyal hizmetin bilgi gövdesini kuşatması, yeşil sosyal hizmet, Türkiye’de sosyal hizmet eğitiminde savrulma, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın kimi uygulamalarının gözden geçirilmesi vb) tartışılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Akbaş, E. (2014). Sosyal Hizmette Çağdaş Eleştirel Perspektifler, SABEV Yayınları, Ankara.
Alptekin K. (2022). Türkiye’de sosyal hizmet eğitiminin bugünü ve geleceği. (İçinde) Sağlık Bilimleri Kariyer ve Meslekler Sempozyumu 14-18 Mart 2022 Bildiri Kitabı, ss. 54-57. Çankırı Karatekin Üniversitesi. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Güncel sosyal hizmet tanımları ve bu tanımlarda öne çıkan kavramların değerlendirilmesi, derse giriş ve çağdaş teorilerin genel tanımları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Sosyal hizmetler alanında ve sosyal hizmet mesleğinde gelişmeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Sosyal hizmet eğitiminde güncel gelişmeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Okul sosyal hizmetinde güncel gelişmeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Yeşil Sosyal hizmette güncel gelişmeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Yerel yönetimlerde sosyal hizmet | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Sivil toplum kurumlarında güncel gelişmeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Uluslararası sosyal hizmette güncel gelişmeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Pandemide sosyal hizmet ve sonrası | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | 21. yy'da kadın sorunları ve sosyal hizmette feminist kuram ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Baskı karşıtı uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Çokkültürcü sosyal hizmet | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
15 | Dersin genel değerlendirmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Güncel sosyal politikaları etkileyen ve biçimlendiren düşünceler ve bakış açıları hakkında farkındalık geliştirme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sosyal hizmet mesleğini etkileyen güncel gelişmeleri öğrenme ve takip etme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sosyal hizmet eğitimini etkileyen güncel gelişmeleri öğrenme ve takip etme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sosyal hizmette güncel gelişmeleri eleştirel perspektiften analiz edebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Güncel sosyal politikaları etkileyen ve biçimlendiren düşünceler ve bakış açıları hakkında farkındalık geliştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmet mesleğini etkileyen güncel gelişmeleri öğrenme ve takip etme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmet eğitimini etkileyen güncel gelişmeleri öğrenme ve takip etme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmette güncel gelişmeleri eleştirel perspektiften analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |