Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı Sosyal Refah Sistemleri | SHB463 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Bahadır DİNÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Refah ve sosyal refah kavramlarının analizi, Türkiye’de ve Dünya’da sosyal refah kavramının gelişimi, sosyal hizmet ve sosyal hizmet örgütlerinin tanımlanması, Türkiye’de sosyal refah açısından sosyal hizmete ilişkin mevcut sistemin yapısal ve işlevsel yönleri konularında öğrencilere bilgi kazandırmak hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Bu ders; Sosyal refahın tanımı,Sosyal refahın tarihsel gelişimi,Sosyal refah devletinin amaçları ve araçları,Sosyal refahın ekonomik boyutu,Sosyal refah, gelir dağılımı ve sosyal adalet,Sosyal refah ve sosyal hizmet,Ara sınav genel tekrar,Sosyal refah ve sosyal güvenlik,Sosyal refah, yoksulluk ve sosyal yardımlar,Sosyal refah ve sağlık,Sosyal refah ve eğitim,Sosyal refah, sosyal bütünleşme ve toplumsal katılım,Sosyal refaha katkı sağlayan kuruluşlar konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Berk, F. (2014). Farklı Devlet Sistemlerinde Karşılaştırmalı Sosyal Refah ve Hizmet Modelleri. İstanbul: Sokak Kitapları Yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal refahın tanımı | Ders |
2 | Sosyal refahın tarihsel gelişimi | Ders |
3 | Sosyal refah devletinin amaçları ve araçları | Ders |
4 | Sosyal refahın ekonomik boyutu | Ders |
5 | Sosyal refah, gelir dağılımı ve sosyal adalet | Ders |
6 | Sosyal refah ve sosyal hizmet | Ders |
7 | Ara sınav | Ders |
8 | Sosyal refah ve sosyal güvenlik | Ders |
9 | Sosyal refah, yoksulluk ve sosyal yardımlar | Ders |
10 | Sosyal refah ve sağlık | Ders |
11 | Sosyal refah ve eğitim | Ders |
12 | Sosyal refah, sosyal bütünleşme ve toplumsal katılım | Ders |
13 | Sosyal refaha katkı sağlayan kuruluşlar | Ders |
14 | Dönem sonu sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci sosyal politikaya ilişkin uluslararası belgeleri açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci sosyal politilkaya ilişkin Avrupa Konseyi belgelerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci sosyal refah rejimini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci sosyal refah rejimi kavramını, tarihsel gelişimini ve küreselleşmenin etkisini tartışabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci Esping-Andersen'in üçlü refah devleti kavramını yorumlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci sosyal politikaya ilişkin uluslararası belgeleri açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci sosyal politilkaya ilişkin Avrupa Konseyi belgelerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci sosyal refah rejimini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci sosyal refah rejimi kavramını, tarihsel gelişimini ve küreselleşmenin etkisini tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci Esping-Andersen'in üçlü refah devleti kavramını yorumlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |