Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ortak Yaşam Kültürü ve Bütünleşme | SHB469 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Ortak Yaşam Kültürü bağlamında Sosyal Hizmet uygulamalarını değerlendirme becerisi kazanmak. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğinde; ortak yaşam kültürü kavramı, Dünyada ve Türkiye'de ortak yaşam kültürü ile ilgili gelişmeler ve Sosyal Hizmetin bütünleşmeyle ilişkisine dair analizler yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Ahmet Koyuncu (2014), Komşuluk Kültürü, (Der.) Hece Yayınları: Ankara.
Jürgen Habermas (2015). Öteki Olmak, Ötekiyle Yaşamak. Çev. İ. Aka, Yapı Kredi Yayınları: İstanbul. Asker Kartarı (2014). Kültür, Farklılık ve İletişim: Kültürlerarası İletişimin Kavramsal Dayanakları. İletişim Yayınları: İstanbul. Bhikhu Parekh (2002), Çokkültürlülüğü Yeniden Düşünmek Kültürel Çeşitlilik ve Siyasi Teori, Çev. Bilge Tanrıseven. Phoenix Yayınları: Ankara |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ortak Yaşam Kültürü ve Bütünleşme kavramı ve diğer kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Ortak Yaşam Kültürü ve Bütünleşmeyi anlama | Tartışmalı Ders |
3 | Ortak Yaşam Kültürü ve Bütünleşme teorileri | Tartışmalı Ders |
4 | Ortak Yaşam Kültürü ve Bütünleşme bağlamında küreselleşme tartışmaları | Tartışmalı Ders |
5 | Ortak Yaşam Kültürü ve Sosyal Hizmet | Tartışmalı Ders |
6 | Ortak Yaşam Kültürü Çalışmaları ve Sosyal Hizmet müracaatçılarında uygulama | Tartışmalı Ders |
7 | Türkiye’de bütünleşme tartışmaları | Tartışmalı Ders |
8 | ARA SINAV | Problem Çözme |
9 | Göç olgusu bağlamında Bütünleşme ve Sosyal Hizmet | Tartışmalı Ders |
10 | Batı-Doğu ekseninde Ortak Yaşam ve Bütünleşme tartışmaları | Tartışmalı Ders |
11 | İslamofobi, ırkçılık, zenofobi, nefret suçu kavramlarının kültürel çeşitlilik açısından yorumu | Tartışmalı Ders |
12 | Asimilasyon, entegrasyon, uyum kavramlarına eleştirel bakış | Tartışmalı Ders |
14 | Sosyal Hizmetin tanımı ve değerleri bağlamında Bütünleşme ve Ortak Yaşam Kültürü | Tartışmalı Ders |
14 | Sosyal Hizmetin tanımı ve değerleri bağlamında Bütünleşme ve Ortak Yaşam Kültürü | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gains the ability to evaluate social work practices in the context of Living Together discussions | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ortak Yaşam Kültürü ve Bütünleşme kavramıyla ilgili literatürü öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dünya ve Türkiye'deki Birlikte Yaşama Kültürü ilgili gelişmelerden haberdar olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal Hizmetin Birlikte Yaşama Kültürü ilişkisi ve ilgili konularla alakalı literatürü öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal Hizmet uygulamalarını Birlikte Yaşam Kültürü bağlamında görmeye başlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gains the ability to evaluate social work practices in the context of Living Together discussions | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ortak Yaşam Kültürü ve Bütünleşme kavramıyla ilgili literatürü öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünya ve Türkiye'deki Birlikte Yaşama Kültürü ilgili gelişmelerden haberdar olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal Hizmetin Birlikte Yaşama Kültürü ilişkisi ve ilgili konularla alakalı literatürü öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal Hizmet uygulamalarını Birlikte Yaşam Kültürü bağlamında görmeye başlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |