Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmet Ortamlarında Blok Uygulama II | SHB402 | 8 | 1 + 29 | 30,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Yüz yüze verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, sosyal hizmet eğitimi boyunca öğrenilen tüm kuramsal bilgilerin gözden geçirilmesi ve sosyal hizmet birimi olan bir kuruluşta uygulama yaparak ilgili sorun alanını tanıma, gözlem yapma, uygulamaya yönelik değerlendirme ve plan yapma ile uygulama becerilerini geliştirmektir. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında planlı müdahale süreci uygulama bilgisinin tüm uygulama ölçeklerinde (birey, aile, grup, örgüt ve toplum) uygulamaya aktartılması için teorik ve uygulamalı çalışmalar bir arada yürütülmektedir. Öğrencinin etkili iletişim, teorik bilgi ve mevzuat bilgisi, sosyal inceleme raporu yazma, müracaatçı ihtiyaçlarını doğru değerlendirme ve raporlama aşamalarındaki bilgi ve beceriler geliştirmesi sağlanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Sheafor, B. W., & Horejsi, C. J. (2014). Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikler ve İlkeler. Ankara: Nika.
Zastrow, C. (2014). Sosyal Hizmete Giriş. Ankara: Nika. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 29 | 14 | 406 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 14 | 420 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 14 | 1 | 14 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 1038 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 40,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse genel giriş ve öğrencilerin oryantasyonu | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
2 | -Çalışma planının değerlendirilmesi - Uygulama sözleşmesinin yapılması - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
3 | - Çalışma planının uygulamaya geçirilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
4 | - Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
4 | - Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
6 | - Uygulama ile ilgili ara değerlendirme yapma - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
4 | - Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
4 | - Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
4 | - Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
4 | - Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
4 | - Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
12 | - Yapılan çalışmaya ilişkin (birey, grup, toplum) inceleme raporlarının yazımı - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
13 | - Yapılan çalışmaya ilişkin (birey, grup, toplum) inceleme raporlarının değerlendirilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
14 | - Uygulamayı Değerlendirme Raporu - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci sosyal hizmet kurumlarındaki kültürü öğrenir ve bu yapı içinde kendini tanıtıp ifade edebilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Öğrenci sosyal hizmet kuramlarını (sistem, ekoloji, güçlendirme vb.) mesleki uygulamalarda iletişim becerileri ve mesleki etik kurallar çerçevesinde kullanabilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Öğrenci farklı müracaatçı gruplarının ihtiyaçlarını karşılarken kültürel ve demografik özelliklerine yönelik farkındalıkla çalışma yapabilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Öğrenci sosyal inceleme yapma, müracaatçıyı ve ihtiyaçlarını çevresi içinde değerlendirme ve uygun formatta raporlama yapmak için gerekli bilgileri ayırt edebilir ve toplayabilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Öğrenci profesyonel sosyal hizmet bağlamında eleştirel düşünebilir, gerektiğinde kurumlar ve disiplinler arası ilişki kurarak vakayı yönetebilir. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci sosyal hizmet kurumlarındaki kültürü öğrenir ve bu yapı içinde kendini tanıtıp ifade edebilir. | 5 | - | - | 5 | 5 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - | 4 |
Öğrenci sosyal hizmet kuramlarını (sistem, ekoloji, güçlendirme vb.) mesleki uygulamalarda iletişim becerileri ve mesleki etik kurallar çerçevesinde kullanabilir. | - | 5 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Öğrenci farklı müracaatçı gruplarının ihtiyaçlarını karşılarken kültürel ve demografik özelliklerine yönelik farkındalıkla çalışma yapabilir. | 5 | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - |
Öğrenci sosyal inceleme yapma, müracaatçıyı ve ihtiyaçlarını çevresi içinde değerlendirme ve uygun formatta raporlama yapmak için gerekli bilgileri ayırt edebilir ve toplayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | 4 | - | - | 5 | - | - | 5 | - |
Öğrenci profesyonel sosyal hizmet bağlamında eleştirel düşünebilir, gerektiğinde kurumlar ve disiplinler arası ilişki kurarak vakayı yönetebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - | - | 5 | 5 |