EN
  • Anasayfa
  • SHB402 Sosyal Hizmet Ortamlarında Blok Uygulama II (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
SHB402 - Sosyal Hizmet Ortamlarında Blok Uygulama II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sosyal Hizmet Ortamlarında Blok Uygulama II SHB402 8 1 + 29 30,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Ders Yüz yüze verilmektedir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, sosyal hizmet eğitimi boyunca öğrenilen tüm kuramsal bilgilerin gözden geçirilmesi ve sosyal hizmet birimi olan bir kuruluşta uygulama yaparak ilgili sorun alanını tanıma, gözlem yapma, uygulamaya yönelik değerlendirme ve plan yapma ile uygulama becerilerini geliştirmektir.

Ders İçeriği

Ders kapsamında planlı müdahale süreci uygulama bilgisinin tüm uygulama ölçeklerinde (birey, aile, grup, örgüt ve toplum) uygulamaya aktartılması için teorik ve uygulamalı çalışmalar bir arada yürütülmektedir. Öğrencinin etkili iletişim, teorik bilgi ve mevzuat bilgisi, sosyal inceleme raporu yazma, müracaatçı ihtiyaçlarını doğru değerlendirme ve raporlama aşamalarındaki bilgi ve beceriler geliştirmesi sağlanmaktadır.

Ders Kaynakları Sheafor, B. W., & Horejsi, C. J. (2014). Sosyal Hizmet Uygulaması Temel Teknikler ve İlkeler. Ankara: Nika.
Zastrow, C. (2014). Sosyal Hizmete Giriş. Ankara: Nika.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 29 14 406
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 30 1 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 30 1 30
Ödev 1 Ödev 1 30 14 420
Ödev 2 Ödev 2 14 1 14
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 1038
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 40,71
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse genel giriş ve öğrencilerin oryantasyonu Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması
2 -Çalışma planının değerlendirilmesi - Uygulama sözleşmesinin yapılması - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması
3 - Çalışma planının uygulamaya geçirilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması
4 - Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması
4 - Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması
6 - Uygulama ile ilgili ara değerlendirme yapma - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması
4 - Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması
4 - Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması
4 - Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması
4 - Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması
4 - Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması
12 - Yapılan çalışmaya ilişkin (birey, grup, toplum) inceleme raporlarının yazımı - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması
13 - Yapılan çalışmaya ilişkin (birey, grup, toplum) inceleme raporlarının değerlendirilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması
14 - Uygulamayı Değerlendirme Raporu - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci sosyal hizmet kurumlarındaki kültürü öğrenir ve bu yapı içinde kendini tanıtıp ifade edebilir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenci sosyal hizmet kuramlarını (sistem, ekoloji, güçlendirme vb.) mesleki uygulamalarda iletişim becerileri ve mesleki etik kurallar çerçevesinde kullanabilir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenci farklı müracaatçı gruplarının ihtiyaçlarını karşılarken kültürel ve demografik özelliklerine yönelik farkındalıkla çalışma yapabilir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenci sosyal inceleme yapma, müracaatçıyı ve ihtiyaçlarını çevresi içinde değerlendirme ve uygun formatta raporlama yapmak için gerekli bilgileri ayırt edebilir ve toplayabilir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenci profesyonel sosyal hizmet bağlamında eleştirel düşünebilir, gerektiğinde kurumlar ve disiplinler arası ilişki kurarak vakayı yönetebilir. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Saha / Arazi Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Öğrenci sosyal hizmet kurumlarındaki kültürü öğrenir ve bu yapı içinde kendini tanıtıp ifade edebilir. 5 - - 5 5 - - - - 5 - 5 - 5 - 4
Öğrenci sosyal hizmet kuramlarını (sistem, ekoloji, güçlendirme vb.) mesleki uygulamalarda iletişim becerileri ve mesleki etik kurallar çerçevesinde kullanabilir. - 5 - - - - 5 - - - - - 5 - - -
Öğrenci farklı müracaatçı gruplarının ihtiyaçlarını karşılarken kültürel ve demografik özelliklerine yönelik farkındalıkla çalışma yapabilir. 5 - 5 - - 5 - - - - - - 5 - 5 -
Öğrenci sosyal inceleme yapma, müracaatçıyı ve ihtiyaçlarını çevresi içinde değerlendirme ve uygun formatta raporlama yapmak için gerekli bilgileri ayırt edebilir ve toplayabilir. - - - - - - - 5 4 - - 5 - - 5 -
Öğrenci profesyonel sosyal hizmet bağlamında eleştirel düşünebilir, gerektiğinde kurumlar ve disiplinler arası ilişki kurarak vakayı yönetebilir. - - - - - - - - - 5 5 - - - 5 5