EN
  • Anasayfa
  • TOS150 Sınıf Tartışmaları (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TOS150 - Sınıf Tartışmaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sınıf Tartışmaları TOS150 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, toplumsal tabakalaşmanın temel klasik ve modern açıklamalarını tanıtmak ve sosyal, ekonomik ve politik eşitsizliklerin nedenini sınıf, toplumsal cinsiyet, ırk/etnisite ve küreselleşme kavramları üzerinden tartışmaktır.

Ders İçeriği

Ders, tabakalaşma, sınıf, toplumsal cinsiyet, ırk/etnisite, iktidar, elitler, yoksulluk, meşrulaştırma ve toplumsal hareketlilik gibi kavramların vurgulanması üzerinden tartışılmaktadır.

Ders Kaynakları Turner, Eşitlik, Dost Kitabevi, Ankara, 1997.
Kolektif (2023), Osmanlı’dan Günümüze Etnisite ve Sınıf Tartışmaları, Çizgi Kitabevi
Zerrin Sungur (2016), Çalışma Sosyolojisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin Tanıtımı Tartışmalı Ders
2 Sınıfsal Eşitsizliğin Tarihi Tartışmalı Ders
3 Klasik Sınıf Kuramları I Tartışmalı Ders
4 Klasik Sınıf Kuramları II Tartışmalı Ders
5 Modern Sınıf Kuramları I Tartışmalı Ders
6 Modern Sınıf Kuramları II Tartışmalı Ders
7 Türkiye'de sınıf tartışmaları Tartışmalı Ders
8 Toplumsal Sınıflar ve Sınıf Yapısı: Üst Sınıf Tartışmalı Ders
9 Toplumsal Sınıflar ve Sınıf Yapısı: Orta Sınıflar Tartışmalı Ders
10 Toplumsal Sınıflar ve Sınıf Yapısı: İşçi Sınıfı Tartışmalı Ders
11 Yoksullar, Altsınıflar ve Refah Devletinin Ekonomi Politiği Tartışmalı Ders
12 Yeni Sınıf Oluşumları: Prekarya Tartışmalı Ders
13 Irk/Etnisite ve Toplumsal Tabakalaşma Tartışmalı Ders
14 Toplumsal Cinsiyet ve Tabakalaşma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tabakalaşma, sınıf oluşumu ve eşitsizliğin farklı boyutlarını tartışabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sınıfsal eşitsizliğin kendine özgü teorilerini açıklayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sınıfsal eşitsizliği, iktidar, toplumsal cinsiyet, ve ırk/etnisite kavramlarına referansla değerlendirebilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Günümüz sınıf yapısını farklı boyutları ile tartışabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Toplumsal hareketliliğini açıklayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Tabakalaşma, sınıf oluşumu ve eşitsizliğin farklı boyutlarını tartışabilir. 4 1 3 4 3 1 3 1 2 3 5 5 5 5 1 -
Sınıfsal eşitsizliğin kendine özgü teorilerini açıklayabilir. 2 1 3 4 3 1 3 1 2 2 5 - 5 5 1 -
Sınıfsal eşitsizliği, iktidar, toplumsal cinsiyet, ve ırk/etnisite kavramlarına referansla değerlendirebilir. 4 1 3 5 3 1 5 1 5 3 5 5 5 5 3 -
Günümüz sınıf yapısını farklı boyutları ile tartışabilir. 2 1 3 - 3 1 1 1 2 2 5 5 5 5 1 -
Toplumsal hareketliliğini açıklayabilir. 2 1 3 4 3 1 1 1 2 2 5 4 4 5 1 -