Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mekan ve Sosyal Hizmet | SHB267 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Kent, Mekan yaklaşımlarını anlamak. Sosyal mekan ile ilgili yapılan tanımları, sorunları ve uygulamaları öğrenmek, değişen dünyada sosyo-mekansal yeni ilişki biçimlerini anlamak, mekanın algılanışına ilişkin sosyal hizmet bakış açısı geliştirebilmek. |
Ders İçeriği |
Sosyal bilimlerde sosyal mekan kavramsallaştırması farklı yaklaşımlarla tartışılmaktadır. Bu derste mekana ilişkin klasik ve çağdaş yaklaşımlar temelinde fiziksel mekanın sosyal mekanı oluşturan ilişkisel dinamikleri, fiziksel mekanda oluşan sosyal ilişki çeşitliliği ve bu çeşitliliğe neden olan ekonomik, siyasal, sosyal ve psikolojik değişkenleri ele alınacaktır. Sosyal hizmet ile mekan ve sosyo-mekan ilişkisi tartışılacaktır. Mekanın, toplumdaki farklı sosyal gruplar ve kurumlar açısından imgesel yapısı tartışılacak ve toplumsal cinsiyet olgusunun mekansal düzlemdeki yansımalarına odaklanılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Tunçsiper, B. (Ed.). (2024). Mekânın sosyal boyutu: Disiplinlerarası bir bakış. Kriter Yayınları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve dersin tanıtımı | Ders |
2 | Sosyal hizmet ve mekan ilişkisi | Ders |
3 | Mekan-İnsan İlişkileri Konusundaki Yaklaşımlar I: Marksist Yaklaşımlar | |
4 | Mekan-İnsan İlişkileri Konusundaki Yaklaşımlar II: Fenomonolojik Yaklaşım | |
5 | Mekan-İnsan İlişkileri Konusundaki Yaklaşımlar III: Postmodern Yaklaşım | Ders |
6 | Kentsel mekanlar, insan ve toplum | Ders |
7 | Kırsal mekanlar, insan ve toplum | Ders |
8 | Arasınav-Kamusal ve kurumsal mekanlar | Ders |
9 | Mekanda eşitsizlik | |
10 | Engelilik ve Mekan | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Çocuk ve Mekan | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Yaşlılık ve Mekan | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Suçluluk ve Mekan | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Toplumsal Cinsiyet ve Mekan | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mekân kavramının sosyal hizmet disiplini içindeki yerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı toplumsal grupların mekân deneyimlerini sosyal hizmet perspektifinden değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mekânsal eşitsizliklerin bireylerin refahı ve sosyal dışlanma üzerindeki etkilerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Mekânın birey, aile ve topluluk refahı üzerindeki etkilerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Toplumsal cinsiyet, sınıf ve kültürel dinamiklerin mekânsal düzenlemelere ve sosyal hizmet uygulamalarına etkilerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekân kavramının sosyal hizmet disiplini içindeki yerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Farklı toplumsal grupların mekân deneyimlerini sosyal hizmet perspektifinden değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mekânsal eşitsizliklerin bireylerin refahı ve sosyal dışlanma üzerindeki etkilerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mekânın birey, aile ve topluluk refahı üzerindeki etkilerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Toplumsal cinsiyet, sınıf ve kültürel dinamiklerin mekânsal düzenlemelere ve sosyal hizmet uygulamalarına etkilerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |