Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Sosyolojisi | TOS143 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI |
Ders Veren | Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI |
Amaç |
Bu ders, bir yandan sağlık, hastalık ve bedene, öte yandan bir kurum olarak sağlığa ve tıbbi bilginin kendisine sosyolojik olarak nasıl yaklaşıldığını incelemeyi ve hayatımızın doğalmış gibi görünen bu öğelerinin nasıl toplumsal süreçlere gömülü olduğunu tartışmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Sağlık, hastalık, beden, tıbbileşme |
Ders Kaynakları |
Adak, N (2015) Sağlık Sosyolojisi: Kadın ve Kentleşme, Siyasal Kitabevi
Cirhinlioğlu, Z. (2001) Sağlık Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık Tecim, E. (2018) Sağlık Sosyolojisi,Çizgi Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Sosyoloji, Sağlık ve Beden | Tartışmalı Ders |
2 | Sağlık Sosyolojisinin Doğuşu ve Gelişimi | Tartışmalı Ders |
3 | Sağlık ve Hastalık Kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Sağlık Sosyolojisi Kuramları | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Sağlık Sosyolojisi Kuramları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Sağlık ve Yoksulluk İlişkisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Toplumsal Eşitsizlikler ve Sağlık/Hastalık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Arasınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Toplumsal Cinsiyet ve Sağlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Toplumun Tıbbileştirilmesi ve Hasta Rolü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Modern tıp ve kültür ilişkisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Hasta, doktor ve hemşire ilişkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Yaşlılık ve Sağlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Küreselleşme ve Sağlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlığa ve hastalığa dair temel yaklaşımları anlatır | |||
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel metinleri analiz eder ve tartışır | |||
Hastalık/sağlık ve toplumsal eşitsizlik, yoksulluk, toplumsal cinsiyet arasında ilişki kurar | |||
Hasta ve sağlık personeli ilişkilerini analiz eder | |||
Sağlık, beden, hastalık, tıbbi bilgi ve kurumları tarihsel ve toplumsal süreçlerle ilişkili olarak kavramsallaştırır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlığa ve hastalığa dair temel yaklaşımları anlatır | 5 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 1 | - |
Sağlık ve hastalıkla ilgili temel metinleri analiz eder ve tartışır | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 1 | - |
Hastalık/sağlık ve toplumsal eşitsizlik, yoksulluk, toplumsal cinsiyet arasında ilişki kurar | 5 | 1 | 4 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | - |
Hasta ve sağlık personeli ilişkilerini analiz eder | 5 | 1 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 1 | - |
Sağlık, beden, hastalık, tıbbi bilgi ve kurumları tarihsel ve toplumsal süreçlerle ilişkili olarak kavramsallaştırır | 5 | 1 | 3 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 1 | - |