Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Psikopatoloji | SHB106 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amaçları, çocuk, ergen ve yetişkinlerde sıklıkla görülen davranış bozuklukları hakkında fikir sahibi olmaları, bozukluklar hakkında farkındalık kazanmaları ve bu bozukluklar ile ilgili güncel müdahale yaklaşımları hakkında bilgi edinmeleri olarak özetlenebilir. |
Ders İçeriği |
Davranışın ve normal dışı davranışın tanımı, çocuklarda ve ergenlerde normal dışı davranış, kişilik ve kişilik bozuklukları, saldırganlık, dürtüsellik ve intihar. |
Ders Kaynakları |
Çocuklarda Davranış Bozuklukları ve Çözüm Yolları. Adnan Kalkan. Erguvan Yayınları.2020
Öğretim elemanı ders notu Öztürk O., Uluşahin A. (2018). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Yayınevi. Kring, A.M., Johson, S.L., Davison, G., Neale, J. (2017). Anormal Psikolojisi / Psikopatoloji, Nobel Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin işlenişi ve içeriği ile ilgili açıklamalar | Tartışmalı Ders |
2 | Davranışın ve normal dışı davranışın tanımı | Tartışmalı Ders |
3 | Yetişkinlerde normal dışı davranış | Tartışmalı Ders |
4 | Çocuklarda ve ergenlerde normal dışı davranış | Tartışmalı Ders |
6 | Kişilik ve kişilik bozuklukları-I | Tartışmalı Ders |
7 | Kişilik ve kişilik bozuklukları-II | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Psikotik süreçte görülen davranışlar | Tartışmalı Ders |
10 | Öfke ve yönetimi | Tartışmalı Ders |
11 | Saldırganlık ve Dürtüsellik | Tartışmalı Ders |
12 | İntihar | Tartışmalı Ders |
13 | Davranım bozukluklarına müdahale-I | Tartışmalı Ders |
14 | Davranım bozukluklarına müdahale-II | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İstenmeyen davranışları ortadan kaldırmak için davranışçı yaklaşımın benimsediği yöntemleri uygular | |||
Davranış bozukluklarının neler olduğunu açıklar | |||
Farklı perspektiflerin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır | |||
İstenmeyen davranışı tanımlar | |||
Davranış bozukluklarını açıklayan perspektifleri açıklar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İstenmeyen davranışları ortadan kaldırmak için davranışçı yaklaşımın benimsediği yöntemleri uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Davranış bozukluklarının neler olduğunu açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı perspektiflerin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İstenmeyen davranışı tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Davranış bozukluklarını açıklayan perspektifleri açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |