Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmette Kariyer Planlama | TOS128 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Gülsüm ARSLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Kariyer Planlama dersinde, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermek hedeflenmektedir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer kavramı, tanımı ve tarihsel gelişimi, insani hizmet örgütlerinde sosyalizasyon ve kariyer ile ihtiyaçlar ve motivasyon arasındaki ilişki, yaşam dönemleri ve kariyer, meslek seçimleri ve kariyer, kariyerde karşılaşılan özel sorunlar ile örgüt kültürü, iklimi, tükenmişlik, yorgunluk, stress ve zaman yönetimi konularında öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmakta, öğrencilerin sosyal hizmet bakış açısı ile kariyer, kariyer yönetimi sistemi, kariyer planlama temel kavramlarını anlamalarını, sosyal hizmet alanı ile ilgili kariyer seçeneklerine doğru karar vermelerini ve başarılı kariyer yönetme sürecini gerçekleştirmelerini desteklemek hedeflenmektedir. Bu dersin amacı öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders; *Kariyer merkezini, sağlayacağı yararları, kariyer merkezinden nasıl faydalanılacağını, *Zekâ ve kişilik ne olduğunu ve kariyer ile bağlantısını, *Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramlarını ve kariyer ile bağlantısını, * İnce beceriler ve teknik becerilerin ne olduğunu, öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı olduğunu, *Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramları, insani hizmet örgütlerinde kariyeri, *Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanaklarını, *Sivil toplum kuruluşu, kamu sektörü, özel sektör çalışanlarından, akademisyenler ve girişimcilerden üniversite hayatlarına ilişkin tavsiyeleri, *Yetenek Kapısı ne olduğunu, öğrenciler için faydasının ne olduğunu, yetenek kapısının kullanımını ve *Özgeçmiş konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi kariyer planlama dersi videoları.
Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan ders kitabı, makale, dergi, çevrim içi kaynaklardan oluşan Kariyer Planlama dersi literatürü. Yetenek Kapısı platformu. Ders sonu değerleme formu. Kuzgun, Y. (2014). Meslek Gelişimi ve Danışmanlığı. 4. Baskı. Ankara: Nobel Yayınevi. Yeşilyaprak, B. (2017). Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı-Kuramdan Uygulamaya. 2. Baskı. Ankara: PEGEM Akademi. Özdemir, Y. & Aras, M. (2016). Sosyal Hizmetlerde Kariyer Yönetimi . Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi , Sosyal Hizmet Özel Sayısı Yıl 2015 , 107-121 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/vizyoner/issue/23002/246001 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | *Kariyer planlama dersi nedir? *Kariyer merkezi nedir? *Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? * Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? | Ders Tartışmalı Ders |
2 | *Zekâ ve kişilik nedir? *Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir? | |
3 | *Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? *Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir? * İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? *Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | *Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması. *Kariyer kavramı, tanımı ve tarihsel gelişimi, insani hizmet örgütlerinde kariyer *Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | *Yaşam dönemleri ve kariyer, meslek seçimleri ve kariyer, kariyerde karşılaşılan özel sorunlar ile örgüt kültürü, iklimi, tükenmişlik, yorgunluk, stress ve zaman yönetimi Sosyal hizmet bakış açısı ile kariyer, kariyer yönetimi sistemi, kariyer planlama nedir? sosyal hizmet alanı ile ilgili kariyer seçenekleri nelerdir? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | *Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | * Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | * Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | * Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | * Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | *Yetenek Kapısı nedir? *Öğrenciler için faydası nedir? *Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? *Özgeçmiş nasıl olmalıdır? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | *Dönem sonu ders değerlendirme Bu derste öğrenciler Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanmış olan değerleme formu ile dersi değerlendirecektir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
15 | Final Sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kariyer Merkezlerinin ve Faaliyetlerinin Tanınması | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öz Farkındalığın Artırılması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilmesi Kariyer Planlamasına Katkı Sağlamak için Yapılabilecek Faaliyetlerin Keşfedilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uluslararası Değişim Programlarının Tanınması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yetenek Kapısının Tanınması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kariyer Merkezlerinin ve Faaliyetlerinin Tanınması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öz Farkındalığın Artırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilmesi Kariyer Planlamasına Katkı Sağlamak için Yapılabilecek Faaliyetlerin Keşfedilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası Değişim Programlarının Tanınması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yetenek Kapısının Tanınması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |