Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Tarihi | TOS109 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Sanatın ve sanat tarihinin temel kavramlarını öğretmek, Tarihsel süreç içinde Prehistorik dönemlerden başlayarak, kronolojik olarak dönemlere göre sanat eserlerini, eserlerin yapıldığı dönemlerin sosyal yapısını ve eserlerin özelliklerini ve sanat tarihi terminolojisini öğretmek. |
Ders İçeriği |
Bu derste Prehistorik dönemlerden 18.yy Neoklasisizme kadar kadar olan dönemde sanat ve kültürde çeşitli formal ve kavramsal stratejileri inceleyerek sanat tarihinin gelişimine dair bir kavrayış yaratmaktadır. Teorik metinlerin yanı sıra sanatın gelişimini etkileyen önemli sanatçılar, çeşitli akımlar ve görseller analiz edilecektir. |
Ders Kaynakları |
Adnan Turani (2005), Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi: İstanbul.
Gisela Richter (1984), Yunan Sanatı, Cem Yayınevi: İstanbul. Heinrich Wölfflin (1985), Sanat Tarihinin Temel Kavramları, İstanbul Üniversitesi Yayınları: İstanbul. Bedrettin Cömert (2006), Sanatın Öyküsü, Remzi kitabevi: İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarih Öncesi ve İlk Çağ'da Anadolu, Mezopotamya ve Eski Mısır Sanatı | Tartışmalı Ders |
2 | Doğu Sanatı; İran | Tartışmalı Ders |
3 | Uzak Doğu Sanatı; Hindi Çin, Hint, Çin, Japon Sanatı | Tartışmalı Ders |
4 | Yunan ve Roma Sanatı | Tartışmalı Ders |
5 | Bizans ve Osmanlı Sanatı | |
5 | Bizans ve Osmanlı Sanatı | |
7 | Türk & İslam Sanatı | Tartışmalı Ders |
8 | ARA SINAV | |
9 | İspanya ve Kuzey Afrika İslam Sanatı | Tartışmalı Ders |
10 | Avrupa Sanatı | Tartışmalı Ders |
10 | Avrupa Sanatı | Tartışmalı Ders |
12 | 19.-20. Yüzyıl Sanat Akımları | Tartışmalı Ders |
12 | 19.-20. Yüzyıl Sanat Akımları | Tartışmalı Ders |
12 | 19.-20. Yüzyıl Sanat Akımları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarih Öncesi ve İlk Çağ’da Anadolu, Mezopotamya ve Eski Mısır sanatlarını tanımlayabilecektir; Mezopotamya’da Tarih Öncesi ve İlk Çağ uygarlıklarının sanat etkinliklerini açıklar, Eski Mısır Uygarlığının sanat etkinliklerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Doğu Sanatı başlığı altında Eski İran, Eski Hint, Çin ve Japon sanatlarını tanımlayabilecektir; Eski İran ve Hint Uygarlıklarının sanatlarını açıklar, Çin sanatını dönemlerine göre ayırarak açıklar, Japon sanatını dönemlerine göre ayırarak açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yunan ve Roma sanatlarını tanımlayabilecektir; Yunan sanatının tarihsel süreç içerisindeki gelişim evrelerini ve tarihsel sınırlarını açıklar, Yunan mimarlığı ve heykeltıraşlığının evrelerini, önemli eser ve sanatçılarını tanımlar, Roma sanatının evrelerini ve karakteristik özelliklerini açıklar, Roma mimarlığı ve heykeltıraşlığının öne çıkan anıt ve eserlerini tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bizans sanatını tanımlayabilecektir; Bizans’ın tarihsel dönemlerini açıklar, Bizans mimarisinin özelliklerini örnekler ile anıtsal resim sanatı, ikona ve el yazmalarını dönemlerine göre örnekler ile açıklar, Bizans el sanatlarını malzeme ve süsleme özelliklerine göre tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
19.-21. yüzyıl sanat akımlarını tanımlayabilecektir; 19. yüzyılda ortaya çıkan sanat akımlarını, hangi sosyal ve kültürel ortamlarda oluştuklarını açıklar, 20. yüzyılda ortaya çıkan sanat akımlarını, hangi sosyal ve kültürel ortamlarda oluştuklarını açıklar, 21. yüzyıla geçerken ortaya çıkan değişimleri ve sanat hareketlerini tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarih Öncesi ve İlk Çağ’da Anadolu, Mezopotamya ve Eski Mısır sanatlarını tanımlayabilecektir; Mezopotamya’da Tarih Öncesi ve İlk Çağ uygarlıklarının sanat etkinliklerini açıklar, Eski Mısır Uygarlığının sanat etkinliklerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğu Sanatı başlığı altında Eski İran, Eski Hint, Çin ve Japon sanatlarını tanımlayabilecektir; Eski İran ve Hint Uygarlıklarının sanatlarını açıklar, Çin sanatını dönemlerine göre ayırarak açıklar, Japon sanatını dönemlerine göre ayırarak açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yunan ve Roma sanatlarını tanımlayabilecektir; Yunan sanatının tarihsel süreç içerisindeki gelişim evrelerini ve tarihsel sınırlarını açıklar, Yunan mimarlığı ve heykeltıraşlığının evrelerini, önemli eser ve sanatçılarını tanımlar, Roma sanatının evrelerini ve karakteristik özelliklerini açıklar, Roma mimarlığı ve heykeltıraşlığının öne çıkan anıt ve eserlerini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bizans sanatını tanımlayabilecektir; Bizans’ın tarihsel dönemlerini açıklar, Bizans mimarisinin özelliklerini örnekler ile anıtsal resim sanatı, ikona ve el yazmalarını dönemlerine göre örnekler ile açıklar, Bizans el sanatlarını malzeme ve süsleme özelliklerine göre tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
19.-21. yüzyıl sanat akımlarını tanımlayabilecektir; 19. yüzyılda ortaya çıkan sanat akımlarını, hangi sosyal ve kültürel ortamlarda oluştuklarını açıklar, 20. yüzyılda ortaya çıkan sanat akımlarını, hangi sosyal ve kültürel ortamlarda oluştuklarını açıklar, 21. yüzyıla geçerken ortaya çıkan değişimleri ve sanat hareketlerini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |