EN
  • Anasayfa
  • REK106 Tüketici Davranışları (2025 - 2026 / 2. Yarıyıl)
  • EN
REK106 - Tüketici Davranışları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tüketici Davranışları REK106 2 4 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ebru YILMAZ
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlamacı bakış açısıyla kavramasını sağlamaktır. Tüketicinin kim olduğunu ve tüketim karar verme modellerinin ne olduğunu anlamak, Tüketim kararlarında önemli olan algı, öğrenme, iletişim, motivasyon, kişilik ve tutum oluşumu gibi temel kavramları anlamak, ve yukarıda listelenen sorunları araştırmak için gereken araştırma tekniklerini öğrenmek.

Ders İçeriği

Tüketicilerin, onları anlama ve sınıflandırma sürecinde nasıl tanımlanacağı ve araştırılacağı, böylelikle nihai müşteri memnuniyetine ulaşmak için, pazarlama stratejileri / ürünleri / hizmetlerinin nasıl özelleştirilebileceği ile ilgilidir.

Ders Kaynakları • Koç, Erdoğan (2008), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Global ve Yerel Yaklaşım, Şekçin Yay.
Prof. Dr. Hamdi İslamığlu, Prof. Dr. Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, Beta.
• Karabulut, Muhittin.(1989)Tüketici Davranışı : Pazarlama Yeniliklerinin Kabulü ve Yayılışı, 3. Baskı / İstanbul .
• Odabaşı, Yavuz ve Barış, Gülfidan, (2002) Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları.
• Koç, Erdoğan (2008), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Global ve Yerel Yaklaşım, Şekçin Yay.
Prof. Dr. Hamdi İslamığlu, Prof. Dr. Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, Beta.
• Karabulut, Muhittin.(1989)Tüketici Davranışı : Pazarlama Yeniliklerinin Kabulü ve Yayılışı, 3. Baskı / İstanbul .
• Odabaşı, Yavuz ve Barış, Gülfidan, (2002) Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları.
• Koç, Erdoğan (2008), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Global ve Yerel Yaklaşım, Şekçin Yay.
Prof. Dr. Hamdi İslamığlu, Prof. Dr. Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, Beta.
• Karabulut, Muhittin.(1989)Tüketici Davranışı : Pazarlama Yeniliklerinin Kabulü ve Yayılışı, 3. Baskı / İstanbul .
• Odabaşı, Yavuz ve Barış, Gülfidan, (2002) Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları.
• Koç, Erdoğan (2008), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Global ve Yerel Yaklaşım, Şekçin Yay.
Prof. Dr. Hamdi İslamığlu, Prof. Dr. Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, Beta.
• Karabulut, Muhittin.(1989)Tüketici Davranışı : Pazarlama Yeniliklerinin Kabulü ve Yayılışı, 3. Baskı / İstanbul .
• Odabaşı, Yavuz ve Barış, Gülfidan, (2002) Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 127
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,98
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tüketici davranışına giriş. Tartışmalı Ders
2 Tüketici davranışı kavramı ve tüketici davranışının özellikleri. Tüketici davranışının diğer bilim dallarıyla ilişkisi. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Tüketici Davranışı ve pazarlama stratejisi. Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 İhtiyaçlar ve tüketim, motivasyon ve ilgilenim Beyin Fırtınası
5 Güdüleme ve algılama Beyin Fırtınası
6 Tutumlar Küçük Grup Tartışması
6 Tutum ve kişilik. Beyin Fırtınası
7 Kişilik ve kendini tanıma, yaşam tarzı Sözlü
8 Ara Sınav Sözlü
9 Sosyal sınıflar ve gruplar Grup Çalışması
10 Durumsal faktörler Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
11 Aile Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
12 Örgütsel satın alma davranışı Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
13 Kültür, Tüketici satın alma karar süreci. Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
14 Final Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tüketici davranışını şekillendiren psikolojik ve sosyolojik faktörleri açıklayabilecek Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tüketici davranışlarında disiplinler arası yaklaşımı anlayabilecek Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Firmaların karşılaştığı pazarlama ve tüketici davranışı sorunlarına çözüm önerisi sunabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Küçük Grup Tartışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Tüketici satın alma karar sürecinin adımlarını öğrenecek Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tüketici davranışı kavram ve özelliklerini anlayabilecek Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Tüketici davranışını şekillendiren psikolojik ve sosyolojik faktörleri açıklayabilecek - - - - - - - - - - - - -
Tüketici davranışlarında disiplinler arası yaklaşımı anlayabilecek - - - - - - - - - - - - -
Firmaların karşılaştığı pazarlama ve tüketici davranışı sorunlarına çözüm önerisi sunabilir. - - - - - - - - - - - - -
Tüketici satın alma karar sürecinin adımlarını öğrenecek - - - - - - - - - - - - -
Tüketici davranışı kavram ve özelliklerini anlayabilecek - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - -