Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tüketici Davranışları | REK106 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | REKLAMCILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlamacı bakış açısıyla kavramasını sağlamaktır. Tüketicinin kim olduğunu ve tüketim karar verme modellerinin ne olduğunu anlamak, Tüketim kararlarında önemli olan algı, öğrenme, iletişim, motivasyon, kişilik ve tutum oluşumu gibi temel kavramları anlamak, ve yukarıda listelenen sorunları araştırmak için gereken araştırma tekniklerini öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Tüketicilerin, onları anlama ve sınıflandırma sürecinde nasıl tanımlanacağı ve araştırılacağı, böylelikle nihai müşteri memnuniyetine ulaşmak için, pazarlama stratejileri / ürünleri / hizmetlerinin nasıl özelleştirilebileceği ile ilgilidir. |
Ders Kaynakları |
• Koç, Erdoğan (2008), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Global ve Yerel Yaklaşım, Şekçin Yay.
Prof. Dr. Hamdi İslamığlu, Prof. Dr. Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, Beta. • Karabulut, Muhittin.(1989)Tüketici Davranışı : Pazarlama Yeniliklerinin Kabulü ve Yayılışı, 3. Baskı / İstanbul . • Odabaşı, Yavuz ve Barış, Gülfidan, (2002) Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları. • Koç, Erdoğan (2008), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Global ve Yerel Yaklaşım, Şekçin Yay. Prof. Dr. Hamdi İslamığlu, Prof. Dr. Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, Beta. • Karabulut, Muhittin.(1989)Tüketici Davranışı : Pazarlama Yeniliklerinin Kabulü ve Yayılışı, 3. Baskı / İstanbul . • Odabaşı, Yavuz ve Barış, Gülfidan, (2002) Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları. • Koç, Erdoğan (2008), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Global ve Yerel Yaklaşım, Şekçin Yay. Prof. Dr. Hamdi İslamığlu, Prof. Dr. Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, Beta. • Karabulut, Muhittin.(1989)Tüketici Davranışı : Pazarlama Yeniliklerinin Kabulü ve Yayılışı, 3. Baskı / İstanbul . • Odabaşı, Yavuz ve Barış, Gülfidan, (2002) Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları. • Koç, Erdoğan (2008), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Global ve Yerel Yaklaşım, Şekçin Yay. Prof. Dr. Hamdi İslamığlu, Prof. Dr. Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, Beta. • Karabulut, Muhittin.(1989)Tüketici Davranışı : Pazarlama Yeniliklerinin Kabulü ve Yayılışı, 3. Baskı / İstanbul . • Odabaşı, Yavuz ve Barış, Gülfidan, (2002) Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tüketici davranışına giriş. | Tartışmalı Ders |
2 | Tüketici davranışı kavramı ve tüketici davranışının özellikleri. Tüketici davranışının diğer bilim dallarıyla ilişkisi. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Tüketici Davranışı ve pazarlama stratejisi. | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | İhtiyaçlar ve tüketim, motivasyon ve ilgilenim | Beyin Fırtınası |
5 | Güdüleme ve algılama | Beyin Fırtınası |
6 | Tutumlar | Küçük Grup Tartışması |
6 | Tutum ve kişilik. | Beyin Fırtınası |
7 | Kişilik ve kendini tanıma, yaşam tarzı | Sözlü |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | Sosyal sınıflar ve gruplar | Grup Çalışması |
10 | Durumsal faktörler | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
11 | Aile | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
12 | Örgütsel satın alma davranışı | Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
13 | Kültür, Tüketici satın alma karar süreci. | Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
14 | Final | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tüketici davranışını şekillendiren psikolojik ve sosyolojik faktörleri açıklayabilecek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tüketici davranışlarında disiplinler arası yaklaşımı anlayabilecek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Firmaların karşılaştığı pazarlama ve tüketici davranışı sorunlarına çözüm önerisi sunabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Küçük Grup Tartışması Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Tüketici satın alma karar sürecinin adımlarını öğrenecek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tüketici davranışı kavram ve özelliklerini anlayabilecek | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tüketici davranışını şekillendiren psikolojik ve sosyolojik faktörleri açıklayabilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tüketici davranışlarında disiplinler arası yaklaşımı anlayabilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Firmaların karşılaştığı pazarlama ve tüketici davranışı sorunlarına çözüm önerisi sunabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tüketici satın alma karar sürecinin adımlarını öğrenecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tüketici davranışı kavram ve özelliklerini anlayabilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |